برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ممنوعیت تردد بین شهری برای خودروهای بومی گیلان لغو شد

منبع
مهر
بروزرسانی
ممنوعیت تردد بین شهری برای خودروهای بومی گیلان لغو شد

مهر/ جانشين رئيس ستاد کرونا گيلان گفت: با توجه به افزايش ترددهاي بين شهري براي انجام کار کشاورزي، ممنوعيت تردد براي خودروهاي بومي گيلان تا پايان فصل زراعي در شهريور ماه لغو شد.

محمود قاسم نژاد جانشين رئيس ستاد کرونا گيلان با اشاره به مصوبات ستاد استاني مديريت و مقابله با کرونا، اظهار کرد: در آخرين رنگ بندي‌هاي اعلام شده ۱۰ شهر استان گيلان نارنجي و هفت شهر در وضعيت زرد قرار دارند.
وي افزود: با توجه به برگزاري امتحانات نهايي پايه‌هاي نهم و دوازدهم و اهميت موضوع سلامت، اوليا و کادر مربيان و معلمان در هنگام برگزاري آزمون با توجه به مصوبه ستاد ملي کرونا تمهيدات لازم اتخاذ شد.
جانشين رئيس ستاد کرونا گيلان در ادامه با اشاره به تأکيد بر رعايت فاصله دو متري ميان دانش آموزان در هنگام آزمون، گفت: در زمينه مراقبت بهداشتي از دانش آموزان و عوامل اجرايي در صورت مشاهده موارد مشکوک با ارائه کد ملي به دانشگاه علوم پزشکي استان مراقبت شده و روند درماني آنها پيگيري و طي خواهد شد.
وي با بيان اينکه از دانش آموزان مبتلا نيز در يک محيط جداگانه و ايزوله آزمون گرفته مي‌شود، اضافه کرد: کارت ورود به جلسه آزمون نيز الکترونيکي بوده و نياز به حضور فيزيکي دانش آموزان براي دريافت کارت نيست.
قاسم نژاد ادامه داد: براي تصحيح کنندگان اوراق امتحاني نيز در حوزه‌هاي آزمون تمهيدات لازم پيش بيني شده است، ادامه داد: در مورد مدارس شبانه روزي اين دو پايه با کاهش دانش آموزان در خوابگاه‌هاي خود مقرر شده که آزمون‌هاي برگزار کنند.
وي همچنين به اعمال قانون در زمينه ممنوعيت ترددها و انجام ترددهاي غير مجاز استان گيلان جز استان‌هاي نخست براي اعمال قانون است، افزود: بخشي از اين اعمال قانون‌ها مربوط به خودروهاي حامل کارگران شاليزارها با توجه به فصل زراعي است که انجام اين ترددهاي اجتناب ناپذير است.
جانشين رئيس ستاد کرونا گيلان با بيان اينکه بر اساس تصميم ستاد استاني کرونا تردد خودروهاي بومي گيلان از امروز تا پايان شهريور يعني پايان فصل کشاورزي مجاز است، تأکيد کرد: اين آزاد بودن ترددهاي جداي از ممنوعيت تردد شبانه است که به قوت خود باقي است.
وي اضافه کرد: در صورت تغيير رنگ بندي کرونايي براي حفظ سلامت شهروندان قطعاً اين مصوبه لغو خواهد شد.

آخرين خبر گيلان در اينستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today