برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۵۰۰ رأس دام در بارندگی‌های اخیر حاجی‌آباد تلف شدند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
۵۰۰ رأس دام در بارندگی‌های اخیر حاجی‌آباد تلف شدند

تسنيم/ مديرکل مديريت بحران استانداري هرمزگان با تاکيد بر اينکه مرجع رسمي اعلام آمار تلفات دام در دهستان کوهشاه براي ما فرمانداري شهرستان حاجي آباد است و برآورد آنها تلف شدن ۵۰۰ راس دام بوده است، گفت: اما در آمار غيررسمي تلفات بيشتر عنوان شده است.

مهرداد حسن زاده، مديرکل مديريت بحران استانداري هرمزگان اظهار کرد: در برآورد اوليه خسارات سيل و تگرگ کوهشاه احمدي 4 ميليارد تومان خسارت به مردم و روستاييان وارد شده بود.
وي افزود: در مرحله دوم بارندگي نيز 600 ميليون تومان خسارت به مردم وارد شد که عمدتا به باغ‌هاي کشاورزي در روستاهاي کليتوئيه، باغ چنار و گلبرگ بوده است.
حسن زاده بيان کرد: در سيل اوليه کوهشاه سه چشمه آب مورد تخريب قرار گرفت و در سري دوم از سيل يک چشمه از بين رفت.
مديرکل مديريت بحران استانداري هرمزگان با اشاره به خسارت به زيرساخت‌هاي راه روستايي منطقه تاکيد کرد: در بحث راه تمام مسيرهاي بخش کوهشاه بازگشايي شده است و مشکلي از اين حيث نداريم.
وي خاطرنشان کرد: برآورد تلفات دام در مرحله اول بارندگي 500راس و در مرحله دوم 16 راس بود که در روستاي کليتوئيه بود.
مديرکل مديريت بحران استانداري هرمزگان در پاسخ به اين سوال که خساراتي که به دام مردم وارد شده است طبق اعلام خودشان بيش از 500 راس است، گفت: مرجع رسمي اعلام آمار تلفات براي ما فرمانداري شهرستان حاجي آباد است و برآورد آنها تلف شدن 500 راس دام بوده است در صورتي که در آمار غيررسمي بين 100راس تا دو هزار راس دام هم گفته شد.
حسن زاده در خصوص جبران خسارت وارده نيز اظهار کرد: در حوزه مشکلات راه اين مشکل حل شده، در حوزه از بين رفتن لوله‌هاي آب نيز جهاد کشاورزي استان ظرف يک هفته آينده لوله مورد نياز را تامين و در اختيار کشاورزان اين منطقه قرار مي‌دهد.
وي افزود: در خصوص جبران خسارت وارده به دامداران نيز پيگيري‌هاي انجام شده اميدواريم بتوانيم از طريق بانک‌ها و نهادهاي حمايتي و خيره با پرداخت تسهيلات مناسب بخشي از خسارت وارده را جبران کنيم. 

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today