برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان ۱۰ درصد کاهش یافت

منبع
تسنيم
بروزرسانی
میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان ۱۰ درصد کاهش یافت

تسنيم/ معاون دانشگاه علوم پزشکي گيلان از کاهش ۱۰ درصدي ميزان رعايت دستور‌العمل‌هاي بهداشتي در استان خبر داد و گفت: متوسط رعايت پروتکل‌ها بين مردم گيلان به ۶۵ درصد رسيده است.

آبتين حيدرزاده معاون دانشگاه علوم پزشکي گيلان با اشاره به‌‌ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در گيلان اظهار کرد: رصد و پايش‌هاي ما از اصناف و اماکن نشان داده که رعايت پروتکل‌ها در بين مردم چيزي حدود 10 درصد کاهش پيدا کرده است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي گيلان با بيان اينکه در حال حاضر متوسط رعايت دستور‌العمل‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي در بين مردم گيلان به 65 درصد رسيده است خاطرنشان کرد: اين در حالي است که متوسط رعايت پروتکل‌ها قبلا به 75 درصد رسيده بود.
حيدرزاده بي‌توجهي به رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي از سوي مردم را عامل اصلي کاهش اين آمار دانست و افزود: البته رعايت در اصناف، اماکن و مسئولين اين اماکن 76 درصد است اما اين آمار هنوز به‌حد مطلوب نرسيده است بايد اين عدد به بالاي 90 درصد برسد تا بتوانيم کرونا را کنترل کنيم.
وي با ابراز نگراني از عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در نانوايي، سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ ابراز داشت: با توجه به اينکه اين واحدهاي صنفي محل تجمع شهروندان هستند مي‌توانند به مکان مناسبي براي انتقال و انتشار ويروس کرونا تبديل شوند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي گيلان با بيان اينکه در 24 ساعت گذشته 100 بيمار بستري جديد داشتيم که نزديک به دو برابر آنان، بيماران سرپايي بودند خاطرنشان کرد: در حال حاضر 425 بيمار کرونايي در بيمارستان‌هاي استان بستري هستند که 100 نفر آنها وضعيت وخيمي دارند.

آخرين خبر گيلان در اينستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today