برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زلزله‌زدگان خسارت‌دیده خراسان شمالی تسهیلات بازسازی می‌گیرند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
زلزله‌زدگان خسارت‌دیده خراسان شمالی تسهیلات بازسازی می‌گیرند

ايرنا/ معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان شمالي گفت: تمام خسارت ديدگان ناشي از زلزله روز جاري در اين استان از تسهيلات بازسازي و مقاوم سازي برخوردار مي شوند.

غلامرضا هوايي، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان شمالي اظهار کرد: بانک هاي عامل موظف هستند به محض ابلاغ تسهيلات بازسازي و نوسازي را رفع مشکل وثيقه و ضامن در اختيار زلزله‌زدگان قرار دهند.
وي اضافه کرد: براثر وقوع زلزله بيش از يک هزار واحد مسکوني در شهرستان هاي جاجرم و گرمه دچار خسارت شد و حدود 140 واحد مسکوني نيز در اين دو شهرستان به بيشترشان خانه هاي روستايي است، به طور کامل تخريب شد که نياز به بازسازي و نوسازي دارد.
معاون استاندار خراسان شمالي افزود: کار آوار برداري واحدهاي مسکوني تخريبي ناشي از زلزله شروع شد و پيش بيني مي شود که حداقل تا 10 روز آينده کار آوار برداري ناشي از خرابي اين حادثه خاتمه يابد و کار بازسازي و نوسازي به مرحله اجرا برسد.
هوايي ابراز اميدواري کرد تا با همکاري بانک هاي عامل در سرعت بخشيدن به تسهيلات بازسازي و نوسازي واحدهاي مسکوني خسارت ديده ناشي از زلزله تا پيش از فرا رسيدن سرما خاتمه يابد و مردم بتوانند به واحد مسکوني خود بروند.
معاون عمراني استاندار خراسان شمالي گفت: امنيت مناطق زلزله زده در شهرستان هاي جاجرم و گرمه به طور کامل از سوي نيروهاي انتظامي و نظامي تامين شد و مشکلي از لحاظ ناامني در منطقه وجود ندارد.
هوايي اظهار کرد: مردم با توجه به پوشش حفاظتي ايجادي از سوي نيروهاي انتظامي، سپاه و حضور جمعيت هلال احمر در منطقه از لحاظ ناامني نگراني نداشته باشند.
وي اضافه کرد: براي اسکان زلزله‌زدگان نيز چادر و ساير اقلام مورد نياز از سوي جمعيت هلال احمر استان خراسان شمالي در اختيار مردم خسارت ديده قرار داده شد و مشکلي از لحاظ تامين اقلام و حتي چادر براي زلزله‌زدگان نداريم.
معاون عمراني استاندار خراسان شمالي با اشاره به همه‌گيري ويروس کرونا از دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي خواست تا با تست گيري از زلزله‌زدگان افراد مبتلا به ويروس کرونا و بيماري کوويد 19 را شناسايي و تحت درمان قرار دهند.
هوايي تصريح کرد: همچنين اين دانشگاه موظف است تا امکانات و تجهيزات حفاظتي و محافظت فردي را در اختيار زلزله زدگان قرار دهد و با افزايش چتر بهداشتي و درماني اين افراد را تحت پوشش قرار دهند.
وي از عدم حضور به موقع اورژانس 115 به مناطق زلزله‌زده در شهرستان هاي جاجرم و گرمه نيز انتقاد کرد و يادآور شد: با وقوع حوادث غيرمترقبه تمام دستگاه‌هاي اجرايي به خصوص اعضاي ستاد مديريت بحران موظفند تا به خدمات‌رساني به خسارت ديدگان بپردازند.
معاون عمراني استاندار خراسان شمالي اضافه کرد: تاخير حضور اورژانس 115 در محل حادثه به بهانه حضور جمعيت هلال احمر به هيچ وجه پذيرفته نيست و بايد دانشگاه علوم پزشکي استان خراسان شمالي نسبت به اين کم کاري پاسخگو باشد و به وظايف خود عمل کنند.
هوايي با اشاره به شروع امتحانات دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي اظهار کرد: شرکت مخابرات موظف است تا نسبت به اتصال اينترنت مناطق خسارت ديده اين شهرستان‌ها اقدام کند.
وي خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي زمان برگزاري آزمون پايان سال دانش آموزان در قالب فضاي مجازي قرار داريم و چنانچه مشکلي در سامانه شاد و يا اينترنت وجود دارد، دستگاه‌هاي متولي موظف هستند هر چه سريعتر نسبت به اتصال و رفع مشکل اقدام کنند.
معاون عمراني استاندار خراسان شمالي در اين نشست بر آمادگي کامل دولت و کارگزاران دولت در استان خراسان شمالي براي خدمات رساني به زلزله زدگان شهرستان هاي جاجرم و گرمه در جنوب غربي اين استان تاکيد کرد.

آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today