برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش میزان فوتی‌های کرونا در خوزستان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
افزایش میزان فوتی‌های کرونا در خوزستان

باشگاه خبرنگاران/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز از افزايش ۳.۴ درصدي ميزان فوتي‌هاي کرونايي در خوزستان نسبت به ۲ هفته قبل خبر داد.

فرهاد ابول نژاديان، رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز با اشاره به اين مطلب اظهار کرد: تزريق واکسن کرونا براي ۲۰۸ هزار و ۹۹۴ خوزستاني انجام شد و ميزان فوتي‌هاي کرونايي نسبت به ۲ هفته قبل ۳.۴ درصد افزايش يافته است.
او با بيان اينکه تعداد کل بيماران کرونايي بستري در خوزستان ۸۲۶ نفر است، افزود: موارد بيماري در هفته منتهي به ۱۴ خردادماه نسبت به هفته قبل ۵.۸ درصد کاهش يافته بود همچنين موارد بستري ۶.۹ درصد افزايش و موارد فوتي ۱۱.۸ درصد کاهش يافته بود. موارد بيماري منتهي به ۲۱ خردادماه نسبت به هفته قبل آن ۹.۵ درصد کاهش يافته است همچنين موارد بستري ۶.۶ کاهشي و موارد فوت ۳.۵ افزايشي است.
ابول نژاديان بيان کرد: اگرچه اکنون آهنگ رشد ابتلا به بيماري در استان کاهش پيدا کرده، اما همچنان وضعيت بيماري در شهرستان‌هاي شادگان، حميديه و هويزه بايد به صورت جدي رصد شود و با توجه به انتخابات پيش رو اميدواريم روند بيماري افزايشي نشود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز تصريح کرد: نگراني ما در اين هفته از برگزاري انتخابات شورا‌ها آن هم در مناطق روستايي است، چون جلسات متعددي در اين مناطق برگزار مي‌شود.
اين مقام مسئول با بيان اينکه از نظر رهگيري و انجام تست کرونا رتبه اول کشور را داريم و بيشترين مراقبت از بيماران را در منزل داشته ايم، گفت: تاکنون در گروه سني ۶۵ تا ۶۹ سال ۴۰ هزار نفر، ۷۰ تا ۷۴ سال ۴۱ هزار نفر، ۷۵ تا ۸۰ سال ۲۶ هزار نفر و بالاي ۸۰ سال نيز ۳۸ هزار نفر واکسن کرونا دريافت کرده اند. تاکنون ۴.۸ درصد جمعيت استان واکسينه شده اند، اما در ۲ هفته اخير روند واکسيناسيون در استان کند شده است.
او در پايان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز در هفته هفتم گام پنجم طرح شهيدسليماني، رتبه دوم در کشور را دارد.

 
 

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today