برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ناوشکن دنا و مین روب شاهین به نیروی دریایی ارتش ملحق شدند

منبع
فارس
بروزرسانی
ناوشکن دنا و مین روب شاهین به نیروی دریایی ارتش ملحق شدند

فارس/ ناوشکن تمام ايراني دنا و مين روب شاهين با دستور رئيس جمهور به صورت ويديو کنفرانس و با حضور فرمانده کل ارتش و وزيردفاع به ناوگان نيروي دريايي ارتش در بندرعباس ملحق شد.

آيين الحاق ناوشکن بومي دنا و مين شکار شاهين با دستور الحاق توسط حسن روحاني رييس محترم جمهور به صورت ويديو کنفرانس و با حضور امير سرلشکر سيد عبدالرحيم موسوي فرمانده کل ارتش، امير سرتيپ امير حاتمي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برگزار شد.
در اين مراسم که فريدون همتي استاندار هرمزگان، حجت حجت‌الاسلام دکتر عبادي زاده نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام عباس محمدحسني نماينده ولي فقيه در ارتش، امير دريادار حسين خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش و ديگر مقامات لشکري و کشوري نيز حضور داشتند، جلوه‌اي ديگر از توان صنايع دفاعي در تامين نيازهاي اقتدارآفرين، توانمندي دريايي ايران به نمايش درآمد.

وزير دفاع در اظهاراتي در اين مراسم اظهار کرد: بيش از 2500 ساحل در شمال و جنوب کشورمان يک ظرفيت عظيم براي توسعه دريامحور است و ترديدي نيست که در سده‌هاي گذشته از اين ظرفيت عظيم کشور غفلت شده اما اکنون در مسير استفاده از اين فرصت‌ها، برنامه ريزي هاي خوبي شکل گرفته که سبب دستيابي به اهدافي شده که سياست‌هاي راهبردي کشور را پيگيري کرده و توسعه صنايع دريايي در اين زمينه نقش مهمي ايفا کرده است.
اميرحاتمي خاطرنشان کرد: حضور مقتدرانه ايران در آبهاي بين المللي و آب‌هاي دور دست يک افتخار بزرگ برآمده از توان ملي است.
وي گفت: وزارت دفاع با سازماندهي يک صنعت مهم مستقل در حوزه دريا موفق شده تا نيازهاي نيروهاي مسلح را در حوزه‌هاي شناوري و تجهيز آنها اقدام کند. 110 فروند شناور تندرو تحويل شده و تجهيز ناجا به شناورهاي ويژه مأموريت‌هاي مرزباني نيز تاکنون 12 شناور کلاس حيدر تحويل شده است.
به گفته وزير دفاع، توسعه سونارهاي پيشرفته از جمله اين پيشرفت‌ها بوده و برد موشک‌هاي کروز دريايي را نيز به بيش از يکهزار کيلومتر افزايش داده‌ايم.
امير حاتمي خاطرنشان کرد: دنا از کلاس موج و مين شکار شاهين امروز تحويل نيروي دريايي ارتش مي‌شود و اين محصولات حاصل يک همکاري نزديک ميان صنايع دفاعي و نيروي دريايي ارتش است که عمق دادن به دفاع، توان درگيري با شناورهاي سطحي و زيرسطحي دشمن را فراهم مي‌آورد.
همچنين در اين مراسم امير رستگار فرمانده صنايع دريايي وزارت دفاع نيز گزارشي از فرآيندهاي ساخت هر کدام از اين شناورها ارائه کرد و با دستور رييس جمهور، اين دو شناور نظامي به نيروي دريايي ارتش تحويل شد.

مين شکار شاهين با 33 متر طول و 11 متر عرض و آب خور 180 سانتي متر با نظارت نيروي دريايي ارتش و توسط متخصصان جوان صنايع دريايي وزارت دفاع ساخته شده است.

 

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today