برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هویت پوششی، شگرد کلاهبردار اینستاگرامی

منبع
پليس فتا
بروزرسانی
هویت پوششی، شگرد کلاهبردار اینستاگرامی

پليس فتا/ رئيس پليس فتا استان ايلام از شناسايي کلاهبردار اينترنتي که با جعل هويت يکي از شهروندان اقدام به کلاهبرداري مالي کرده بود ،خبر داد.

سرهنگ علي جمالي، رئيس پليس فتا استان ايلام در تشريح اين خبر اظهار کرد: در پي مراجعه يکي از شهروندان و ارائه مرجوعه قضايي به اين پليس مدعي شد فردي ناشناس با ساخت صفحه اينستاگرام جعلي با درج مشخصات و تصاوير شخصي وي اقدام به ارسال پيام به فالوورهاي او نموده و از آنان درخواست کمک مالي کرده است که فالوورها بدون بررسي صحت و سقم موضوع اقدام به پرداخت وجه به حساب فرد کلاهبردار نموده‌اند، پرونده‌اي در اين پليس تشکيل شد.
اين مقام انتظامي افزود: پس از انجام تحقيقات اوليه، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت و با انجام اقدامات فني و تخصصي کارشناسان اين پليس عامل کلاهبرداري در کمترين زمان ممکن شناسايي شد و به همراه پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به مقامات قضايي معرفي گرديد.
وي تصريح کرد: استفاده از هويت‌هاي پوششي و همچنين پيج‌هاي جعلي از شگردهاي مجرمان براي جلب اعتماد شهروندان مي‌باشد و افراد هنگام مشاهده درخواست کمک مالي قبل از واريز هرگونه وجه ابتدا جهت اطمينان از صحت منبع و صحت ادعا با صاحب اکانت تماس بگيرند.
رئيس پليس فتا ايلام ضمن بيان اينکه شهروندان هرگز نبايد به هويت اشخاص در فضاي مجازي اعتماد کنند ، خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لينک مرکز فوريت‌هاي سايبري يا با شماره تلفن 08421821134 با ما درميان بگذاريد.

 

آخرين خبر ايلام در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/