logo

سد سرخاب و تکمیل پایاب آن تأمین اعتبار شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سد سرخاب و تکمیل پایاب آن تأمین اعتبار شد

باشگاه خبرنگاران/ استاندار اردبيل از تامين اعتبار به مبلغ ۶ ميليارد تومان براي تکميل بزرگترين سد شهرستان نير و اجراي پاياب سد سرخاب خبر داد.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبيل در جلسه اقتصاد مقاومتي شهرستان نير اظهار کرد: سد سرخاب بزرگترين پروژه کشاورزي شهرستان نير است و پاياب اين سد بالغ بر ۳۵۰۰ هکتار از اراضي کشاورزي است که از ۲ سال پيش آغاز شده تا ۲ ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
او با بيان اينکه برخي از لوله اتصالات اين پروژه با حضور معاون وزيرجهادکشاورزي بررسي و تامين شد و افزود: بهره برداري اين پروژه مهم مي تواند در آمد بخش کشاورزي را در منطقه بهبود ببخشد و افزايش راندمان توليد محصولات کشاورزي در منطقه باشد.
استاندار اردبيل اظهار کرد: رفع موانع يک واحد سردخانه با ظرفيت ۱۵هزار تن توسط بخش خصوصي در شهرستان نير انجام شد تا يک ماه آينده اين طرح نيز به بهره برداري کامل مي رسد.
او افزود: نياز ظرفيت سردخانه هاي استان به ۴۰۰هزار تن بر آورد شده که تاکنون بالغ بر ۱۷۵هزارتن به بهره برداري رسيده و چند طرح نيز درحال احداث است که تا حداقل پايان شهريور ماه ۱۰۰هزار تن به ظرفيت موجود اضافه خواهدشد.
بهنام جو تصريح کرد: بسياري از سردخانه هاي استان بيشتر به منظور محصولات باغي احداث شده است اما امروزه نياز کشاورزان سردخانه هاي چند منظوره به ويژه براي نگهداري سيب زميني است تا با تنظيم بازار در مواقعي که به صرفه و صلاح کشاورزان است در آمد خوبي عايد کشاورزان شود.
او همچنين با بيان اينکه طرح جامع منطقه بولاغلار نير آماده شده افزود: اداره کل ميراث فرهنگي استان طرح جامع را تمام کرده و سرمايه گذاران اين بخش بر اساس طرح سرمايه گذاري خواهند کرد.
بهنام جو ادامه داد: در اين منطقه شهرداري درياچه مصنوعي را احداث کرده که چندين سال است بصورت نيمه کاره رها شده که با تزريق اعتباري بالغ بر ۳ ميلياردتومان اين طرح زيبا در بالاي تپه بولاغلار تا پايان مهرماه بهره برداري مي رسد.
او با اشاره به اينکه چهارخطه کردن جاده نير به سمت سراب در دستور کار قرار گرفته افزود:اعتبار اين اين پروژه از محل سفر رئيس جمهور در سال ۹۸ به استان تامين شده که با انتخاب واريانت مناسب در اسرع وقت انجام مي شود.
استاندار اردبيل از آغاز عمليات اسفالت ريزي جاده نير به سمت کريق آرموداق خبر داد و گفت: تامين اعتبار کامل اين پروژه عمراني جهت انجام آسفالت صورت گرفته که کار مطالعه درحوزه اذربايجان شرقي نيز به مشاور سپرده شده است که يک مسير بسيار خوبي جهت دسترسي به مرکز کشور است.


 

آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today