logo

ساخت ساختمان دانشگاه کوثر در بجنورد باید امسال به اتمام برسد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ساخت ساختمان دانشگاه کوثر در بجنورد باید امسال به اتمام برسد

ايسنا/ استاندار خراسان شمالي گفت: در سال جاري بايد فرآيند ساخت ساختمان دانشگاه کوثر به اتمام برسد.

محمدعلي شجاعي، استاندار خراسان شمالي در جلسه بررسي مشکلات دانشگاه کوثر بجنورد اظهار کرد: موضوع تخصيص زمين از سوي اداره کل راه و شهرسازي براي احداث ساختمان دانشگاه فرهنگيان تا ۴۸ ساعت آينده تعيين تکليف شود.
وي کمبود خوابگاه دانشجويي را از مشکلات مهم حوزه آموزش عالي استان دانست و افزود: بايد با يک تصميم کلي کشوري مشکل کمبود خوابگاه دانشجويي تعيين تکليف شود تا با جهش در ساخت خوابگاه هاي دانشجويي دغدغه خانواده ها برطرف شود.
شجاعي تصريح کرد: براي ورود بخش خصوصي جهت ساخت خوابگاه هاي دانشجويي بايد مشوق ها و مزاياي قانوني پيش بيني شود.
استاندار خراسان شمالي افزود: آموزش بايد مهارتي، تخصصي و متناسب با نيازهاي منطقه باشد و در اين راستا خواستار تطبيق رشته هاي مراکز دانشگاهي استان متناسب با ظرفيت ها و داشته هاي استان هستيم.
وي با اشاره به موضوع مطرح شده مبني بر جابه جايي دانشگاه اشراق به مرکز شهر، گفت: اين ساختمان ها با بودجه کشور ساخته شده است و بايد در راستاي خدمت رساني به مردم باشد و چگونگي اجراي اين درخواست با هدف حل مشکلات دانشگاه هاي اشراق، فرهنگيان و اداره کل آموزش و پرورش از سطح ملي پيگيري خواهيم کرد.
شجاعي بيان کرد: سفر رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي به خراسان شمالي را فرصتي مغتنم براي حل مشکلات سيستم آموزش عالي استان مي دانيم.
استاندار خراسان شمالي با اشاره به نداشته هاي فراوان استان، گفت : اين نداشته ها تنها به دليل جوان بودن استان نيست بلکه به اين دليل است که از ابتدا به فکر ايجاد زيرساخت‌ها نبوديم.
وي با اشاره به اقدامات فراواني انجام شده در حوزه آموزش و پرورش استان، افزود: افزايش نرخ باسوادي را لازمه اجرايي شدن طرح هاي توسعه اي دانستيم و بنابراين با برنامه‌ريزي تلاش کرديم سطح سواد استان افزايش يابد.
شجاعي گفت: با اقدامات انجام شده اکنون نرخ باسوادي استان برابر با ميانگين کشور است و در شاخص جذب تعداد بيسوادان رتبه دوم کشوري را کسب کرديم.
استاندار خراسان شمالي با اشاره به سفر مسئولان مختلف کشوري به استان و برگزاري جلسات مختلف در تهران گفت: تلاش کرديم در اين جلسات و سفرها از محل انعقاد تفاهم نامه هاي مختلف اعتبارات بيشتري را براي استان جذب کنيم و مديران دستگاه اجرايي مکلف پيگيري از وزارتخانه هاي متبوع براي جذب اعتبارات بيشتر هستند.

آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today