برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آخرین آمار کرونا در اردبیل؛ شناسایی ۲۱ مبتلای جدید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آخرین آمار کرونا در اردبیل؛ شناسایی ۲۱ مبتلای جدید

ايرنا/ روند کاهشي شيوع بيماري کوويد۱۹ در استان اردبيل همچنان ادامه دارد و در ادامه اين وضعيت، ۲۱ فرد جديد طي شبانه روز گذشته در اين استان به کرونا مبتلا شدند که ۱۰۰ نفر کمتر از بالاترين آمار ثبت شده در ۲ ماه قبل است.

بر اساس اعلام دبيرخانه ستاد مديريت کروناي استان اردبيل، طي شبانه‌روز گذشته يک نفر ديگر از مبتلايان به کرونا جان باختند و مجموع فوتي‌هاي کوويد۱۹ در اين استان طي ۱۶ گذشته نيز به يک هزار و ۸۱۱ نفر رسيد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل با اشاره به کاهش مبتلايان جديد و مجموع شمار بستري‌هاي همزمان مبتلايان کوويد۱۹ گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۸ نفر از بيماران بستري مبتلا به کرونا از مراکز درماني استان ترخيص شدند.
شهرام حبيب‌زاده همچنين روند کاهشي افراد بستري در بخش مراقبت‌هاي ويژه مراکز درماني استان اردبيل را مطلوب خواند و بيان کرد: هم‌اکنون ۴۸ بيمار مبتلا به کوويد.۱۹ در مراکز درماني استان تحت مراقبت قرار دارند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل وضعيت کاهشي شيوع کرونا در اين استان را همچنان شکننده عنوان کرد و افزود: در صورت بي‌توجهي شهروندان به رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي، احتمال صعودي شدن دوباره شيوع کرونا در استان وجود دارد.
وي همچنين با اشاره به کم شدن بار مراجعه بيماران کرونايي به مراکز درماني استان در چند روز اخير اضافه کرد: مراکز درماني استان آماده پذيرش و بستري بيماران مبتلا به کرونا هستند.
حبيب‌زاده خواستار تعطيلي سفرهاي غيرضروري و همه دورهمي‌ها مانند شب نشيني، عروسي و مراسم ديد و بازديد جمعي شد و گفت: براي مهار اين بيماري، رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به صورت سفت و سخت ضروري است و هر تجمع ضروري حتما بايد با زمان بسيار کم و رعايت فاصله ۲ تا سه متري برگزار شود.

آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today