برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اسامی اعضای شورای اسلامی شهرهای گمیش‌تپه و سیمین‌شهر اعلام شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اسامی اعضای شورای اسلامی شهرهای گمیش‌تپه و سیمین‌شهر اعلام شد

ايرنا/ معاون فرماندار گميشان نتايج انتخابات شوراهاي اسلامي ۲ شهر گميش‌تپه و سيمين‌شهر از توابع اين شهرستان واقع در شمال استان گلستان را اعلام کرد.

سيدرضا حسيني معاون فرماندار گميشان اظهار داشت: در شهر گميش‌تپه با شوراي پنج نفره، از مجموع هشت هزار و ۵۹۴ راي ماخوذه، احمد عاصمي با ۳۵۰۷ راي، محمد مصطفوي با ۲۵۶۳ راي، محمدصفا حيدرنژاد با ۲۴۰۶ راي، عرازبردي دوجي با ۲۲۴۴ راي و بهمن ساتلخي با ۲۱۲۹ راي به عنوان اعضاي اصلي شورا انتخاب شدند.
وي خاطرنشان کرد: همچنين موسي ياراحمدي با ۲۰۶۱ راي، بهروز درباني با ۲۰۳۲ راي و شهروز بايي با ۲۰۲۳ راي به عنوان اعضاي علي‌البدل شوراي شهر گميش‌تپه انتخاب شدند.
وي در ادامه به نتايج انتخابات شوراي اسلامي شهر سيمين‌شهر نيز اشاره کرد و گفت: در اين شهر از مجموع هفت هزار و ۲۳۱ راي ماخوذه، محمد مفيدي با ۳۴۴۲ راي، يحيي کم با ۲۴۰۷ راي، محمود کم با ۳۱۱۷ راي، عبدالوحيد کتوکي با ۲۶۶۳ راي و بيرام‌محمد قرنجيک با ۲۵۶۲ راي براي مدت چهار سال به عنوان اعضاي اصلي شوراي اسلامي شهر سيمين‌شهر انتخاب شدند.
معاون فرماندار گميشان گفت: در شهر سيمين‌شهر نيز آق‌محمد پنق با ۲۵۵۶ راي، محمد پنق با ۲۳۴۵ راي و عبدالرحيم طراج با ۲۱۹۰ راي به عنوان اعضاي علي‌البدل شوراي اين شهر انتخاب شدند.
مجموع واجدين شرايط راي دادن در شهرستان گميشان افزون بر ۴۵ هزار نفر بود.
يک ميليون و ۳۵۴ هزار گلستاني واجد شرايط راي دادن در انتخابات ۱۴۰۰ بودند که از اين تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر براي نخستين بار طعم مشارکت سياسي را تجربه کردند.
رقابت براي حضور در پارلمان شهري و روستايي گلستان بين هفت هزار و ۸۶۳ نفر وجود داشت که از اين تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهري و بقيه روستايي بودند.
۳۰ شهر استان گلستان داراي شوراي پنج نفره و سه عضو علي البدل، سه شهر بندرترکمن، گنبد و علشي آباد کتول داراي شوراي هفت نفره و پنج عضو علي البدل و شهر گرگان هم داراي ۹ عضو اصلي و ۶ عضو علي‌البدل است.
براي کسب هر ۱۸۰ کرسي اصلي شوراي شهر ۵.۸ نفر و براي هر سه هزار و ۲۵۴ کرسي شوراي روستاهاي گلستان ۲ نفر رقابت کردند.
ترکيب شوراي ۸۰۸ روستاي گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.
استان گلستان براساس آخرين سرشماري نفوس و مسکن يک ميليون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعيت دارد که به گفته استاندار گلستان در انتخابات ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر، روستا و عشاير و سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در مجموع ۶۱ درصد شرکت کردند.
انتخابات ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر، روستا و عشاير همزمان با سيزدهمين دوره رييس جمهوري، دومين ميان دوره‌اي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و نخستين مياندوره‌اي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ۲۸ خرداد برگزار شد.

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today