برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نتیجه انتخابات شورای شهر کرمان حداکثر تا فردا اعلام می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نتیجه انتخابات شورای شهر کرمان حداکثر تا فردا اعلام می‌شود

تسنيم/ رئيس کميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات استان کرمان گفت: شمارش آراي رياست‌جمهوري رو به پايان بوده و نتيجه انتخابات شوراي شهر کرمان تا فردا اعلام مي‌شود.

عباس تقي‌زاده، رئيس کميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: انتخابات 28 خردادماه 1400 در استان کرمان در کمال صحت و سلامت برگزار و مردم استان حضور و مشارکت خوبي در اين انتخابات داشتند.
وي با عنوان اينکه در استان کرمان يک ميليون و 321 هزار و 275 نفر از واجدين شرايط در پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شدند، گفت: بيش از 60 درصد واجدين شرايط استان در انتخابات شرکت کردند و طبق آمار اوليه ارائه شده ميزان مشارکت مردم استان در انتخابات 1400 از بسياري از استان‌هاي کشور بالاتر بوده و استان کرمان جزو پنج استان برتر از نظر مشارکت قرار دارد.
رئيس کميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اينکه 51 درصد مشارکت را بانوان و 49 درصد را آقايان به خود اختصاص داده‌اند، افزود: در شعب روستايي تا ساعت 24 و در شعب شهري که مردم در آنها حضور داشتند تا ساعت دو بامداد راي‌گيري ادامه داشت.
وي با بيان اينکه در برخي از شعب استان که متقاضيان در آن حضور داشتند پس از ساعت دو نيز به داخل شعب هدايت شدند، ادامه داد: اخذ راي در برخي از شعب تا ساعت سه بامداد نيز ادامه داشته و پس از آن فک پلمب و شمارش آرا آغاز شد.
تقي‌زاده با اشاره به اينکه شمارش آراي رياست جمهوري در استان کرمان رو به پايان بوده و در حال ثبت‌شدن است، البته هنوز نتايج تجميع نشده است، گفت: ستاد انتخابات کشور جمع بندي نهايي آرا را اعلام خواهد کرد.
وي با بيان اينکه در روستاها انتخابات زودتر به پايان رسيد و شمارش آراي آنها زودتر انجام شده است، افزود: نتيجه نهايي شوراهاي روستايي در سيستم در حال ثبت شدن است.
رئيس کميته اطلاع‌رساني ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اينکه تا عصر امروز و حداکثر فردا نتيجه شمارش آراي شوراي شهر کرمان اعلام مي‌شود، گفت: مدت رأي‌گيري بسيار طولاني بود و فشار زيادي به عوامل اجرايي وارد شد و لازم است که در کمال صحت و دقت آرا شمارش و ثبت شود.
وي با بيان اينکه شمارش آراي رياست جمهوري نيز رو به پايان است و پيش‌بيني مي‌شود شمارش آراي رياست جمهوري در استان کرمان تا ظهر امروز به پايان برسد، گفت: براي اعلام نتايج استان منتظر اعلام رسمي ستاد انتخابات کشور مي‌مانيم.
تقي‌زاده با اشاره به اينکه درصد مشارکت در شهرستان‌هاي استان متفاوت بود و به ترتيب حروف الفبا در 23 شهرستان استان کرمان به شرح زير است:
ارزوئيه بيش از 22 هزار نفر، انار بيش از 17 هزار نفر، بافت بيش از 43 هزار نفر، بردسير 39 هزار نفر، بم حدود 74 هزار نفر، جيرفت 113 هزار نفر، رابر 23 هزار نفر، راور 21 هزار نفر، رفسنجان 121 هزار نفر، رودبار 54 هزار نفر، ريگان 32 هزار نفر، زرند 71 هزار نفر، سيرجان 112 هزار نفر، شهربابک 42 هزار نفر، عنبرآباد 42 هزار نفر، فارياب حدود 20 هزار نفر، فهرج 23 هزار نفر، قلعه گنج 38 هزار نفر، کرمان بيش از 280 هزار نفر، کوهبنان 12 هزار نفر، کهنوج 42 هزار نفر، منوجان 36 هزار نفر و نرماشير 34 هزار نفر در انتخابات مشارکت داشتند.

آخرين خبر کرمان در اينستاگرام :
Instagram.com/kerman_akhbar