برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دستگیری ۱۹ متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دستگیری ۱۹ متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان

باشگاه خبرنگاران/ مديرکل ميراث‌فرهنگي گلستان از دستگيري ۱۹ نفر در جرايم مرتبط با ميراث‌فرهنگي استان در سه ماه نخست سال جاري خبر داد.

احمد تجري مديرکل ميراث‌فرهنگي گلستان اظهار کرد: در راستاي اجراي ماموريت‌هاي ذاتي يگان حفاظت ميراث‌فرهنگي، ۱۹ فرد به جرم‌هاي حفاري غيرمجاز، تخريب، خريدوفروش و استفاده از فلزياب دستگير و براي تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
مديرکل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان گلستان افزود: نيرو‌هاي يگان حفاظت ميراث‌فرهنگي استان با همکاري نيروي انتظامي تعداد ۴ دستگاه فلزياب را در ارتباط با حمل و نگهداري و ۳ دستگاه را در ارتباط با خريدوفروش فلزياب را در فصل بهار کشف و ضبط کردند.
او اضافه کرد: يگان حفاظت با همکاري دوستداران ميراث‌فرهنگي و در عمليات‌هايي مجزا تعداد ۷ مورد حفاري غيرمجاز در مناطق ثبتي و غير ثبتي سطح استان را در سه‌ماهه نخست سال جاري کشف کردند.
تجري گفت: انجام اقدامات پيشگيرانه و جلوگيري از تعرض به ميراث تاريخي، جلوگيري از تخريب بنا‌هاي تاريخي، حفاري غيرمجاز، انتقال، قاچاق و خريدوفروش غيرمجاز اشيا از جمله وظايف يگان حفاظت است که در انجام اين وظايف تمام توان خود را به کار خواهد بست.
او بابيان اينکه بيش از ۹۰۰ اثر استان در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است، افزود: قطعاً تعداد و پراکندگي آثار تاريخي شناسايي‌شده در سطح استان گلستان و لزوم حفظ و حراست از ميراث نياکان نيازمند مشارکت مردمي است و بدون حضور آن‌ها اين امر ميسر نخواهد بود.
تجري گفت: نيرو‌هاي يگان حفاظت اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزي در حال نظارت بر بافت‌ها و بنا‌هاي تاريخي سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پيگيري خواهد شد؛ ازاين‌رو از همه مردم استان درخواست داريم درصورت مشاهده هرگونه موردي در اين خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در ميان بگذارند.

آخرين خبر گلستان در اينستاگرام :
Instagram.com/golestan_today