برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کیفیت هوای تهران قابل قبول است

ايرنا/ کيفيت هواي پايتخت امروز از لحاظ غلظت آلاينده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ ميکرون با شاخص لحظه‌اي ۷۴ در شرايط قابل قبول و سالم است.

از شرکت کنترل کيفيت هواي تهران، ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ ميکرون طي ۲۴ ساعت گذشته منتهي به ساعت ۸ امروز بر روي شاخص ۷۲ در شرايط قابل قبول يا سالم قرار داشت.
در همين مدت، غلظت آلاينده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ ميکرون از شاخص ۵۰ به ۴۶، ازن از شاخص ۱۳۲ به ۱۱۶ کاهش داشته است و دي اکسيد نيتروژن از شاخص ۸۸ به ۸۹ و منواکسيد کربن از شاخص ۲۸ به ۳۲ افزايش داشته است.
بر اين اساس، ايستگاه‌هاي شهرداري منطقه ۱۱، ژئوفيزيک(منطقه ۶) و ستاد بحران(منطقه ۷) به ترتيب با شاخص‌هاي ۱۹۹، ۱۷۱ و ۱۷۰ بيشترين آلايندگي را در سطح مناطق شهر تهران طي ۲۴ ساعت گذشته داشتند.
همچنين ايستگاه‌هاي شهرداري منطقه ۱۶، پارک رازي(منطقه۱۱) و شهرداري منطقه ۱۵ به ترتيب با شاخص‌هاي ۵۶، ۶۷ و ۶۸ در اين مدت کمترين آلايندگي را داشتند.
شاخص کيفيت هوا(Air Quality Index = AQI) معياري براي تعيين روزانه کيفيت هوا و ميزان ارتباط آن با سطوح سلامتي افراد است که به ترتيب از صفر تا ۵۰ در شرايط پاک(سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرايط سالم(زرد و حدمجاز استاندارد يا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرايط ناسالم براي گروه حساس(نارنجي)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرايط ناسالم براي همه(قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرايط بسيار ناسالم(بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرايط خطرناک(ارغواني) تعيين شده است.
از ابتداي امسال ۲ روز هواي پاک، ۹۸ روز هواي قابل قبول يا همان سالم و ۲۲ روز هواي ناسالم براي گروه‌هاي حساس و يک روز هواي ناسالم به ثبت رسيده است.

آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran