برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دستگیری ۱۵ متخلف زیست‌محیطی در زنجان

منبع
فارس
بروزرسانی
دستگیری ۱۵ متخلف زیست‌محیطی در زنجان

فارس/ فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان زنجان با اشاره به اينکه در سه ماهه نخست سال‌جاري ۱۵ متخلف زيست محيطي شناسايي و دستگير شدند، گفت: تعداد کل پرونده‌ها ۱۰ مورد بوده است.

اسماعيل قلي‌زاده، فرمانده يگان حفاظت محيط زيست اداره کل محيط زيست استان زنجان اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محيط زيست به صورت مستمر انجام مي‌شود.
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست اداره کل محيط زيست استان زنجان با اشاره به اينکه در سه ماهه نخست سال‌جاري يک قطعه کبک به صورت غير مجاز شکار شده است، بيان کرد: در اين مدت دو سر خرگوش نيز توسط شکارچيان به صورت غيرمجاز شکار شده است.
وي با اشاره به اينکه در سه ماهه نخست سال‌جاري هشت قطعه سهره طلايي و کبک زنده‌گيري شده است، بيان کرد: موردي از زنده گيري پستانداران و صيد خزندگان در اين ايام گزارش نشده است.
قلي‌زاده با اشاره به اينکه در سه ماهه گذشته از سال‌جاري يک قبضه سلاح شکاري «برنو» از شکارچيان کشف و ضبط شده است، ادامه داد: در اين مدت دو قبضه سلاح مجاز «ته پر» کشف و ضبط شده است.
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست اداره کل محيط زيست استان زنجان با بيان اينکه ۱۱ مورد ادوات شکار نيز از شکارچيان کشف و ضبط شده است، عنوان کرد: اين تجهيزات شامل تور زنده گيري پرندگان، قفس نگهداري از پرندگان وحشي و تور زنده‌گيري ماهيان بوده است.
وي با اشاره به اينکه در سال‌جاري يک مورد آلودگي‌هاي محيط زيستي در مناطق حفاظت شده زنجان شناسايي شده است، گفت: همچنين چهار مورد اخطاريه زيست محيطي نيز در اين ايام صادر شده است.
قلي‌زاده با اشاره به اينکه در اين ايام دو مورد تعليف غير مجاز دام در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد انجام شده است، ادامه داد: در اين مدت ۲۲ هکتار از مراتع مناطق حفاظت شده در آتش سوخته است.
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان زنجان با اشاره به اينکه در سه ماهه نخست سال‌جاري ۱۵ متخلف زيست محيطي شناسايي و دستگير شدند، افزود: تعداد کل پرونده‌ها ۱۰ مورد بوده که در سه ماهه سال‌جاري يک پرونده مختومه شده و ۱۰ پرونده در جريان است.


آخرين خبر زنجان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today