برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نماینده رشت: حذف پل‌ها در طول خطوط ریلی گیلان غیرمنطقی است

منبع
فارس
بروزرسانی
نماینده رشت: حذف پل‌ها در طول خطوط ریلی گیلان غیرمنطقی است

فارس/ نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دولت در احداث راه‌آهن رشت کيفيت را فداي سرعت کرده، گفت: حذف پل‌ها در طول خطوط ريلي گيلان و همچنين بهره‌برداري از خط آهني که غيراصولي ساخته‌شده، غيرمنطقي است.

محمدرضا احمدي سنگري  نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ساخت غيراصولي خط ريلي در گيلان، اظهار کرد: متأسفانه دولت و شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور شتاب گونه و غيراصولي خطوط ريلي گيلان را پيش برده و مي‌برند.
وي با بيان اينکه شرکت ساخت و راه‌آهن کيفيت احداث خط ريلي در گيلان را فداي سرعت غيرمنطقي کرده‌اند، اظهار کرد: شتاب‌زدگي در احداث، استفاده از مصالح نامرغوب و آسيب‌هاي زيست‌محيطي برداشت نامتعارف مصالح از سوي شرکت ساخت بارها مورد تذکر ما قرارگرفته و هيچ‌گاه اجازه نخواهيم داد تا دولت عجولانه پروژه‌اي را به مرز افتتاح برساند.
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دولت به هر طريق ممکن در تلاش است تا راه‌آهن رشت را به انزلي برساند، گفت: دولت در اتصال خطوط ريلي گيلان ابنيه‌اي نظير احداث چندين دهنه پل را حذف کرده که نمونه آن عدم تکميل پل در لاکان و فلکده است که در کنار نارضايتي‌ها، مخاطراتي را نيز در پي داشته است.
عضو کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه شرکت ساخت ابتدا بايد پل‌ها را در طول خط ريلي احداث و سپس بهره‌برداري از راه‌آهن را به متوليان آن واگذار مي کرد، گفت: نمي‌شود پروژه‌اي ملي و بزرگي نظير راه‌آهن را با شتاب‌زدگي و عجولانه و با اهدافي غيراصولي و بر ضرر مردم پيش گرفت و به‌جاي اينکه مردم منطقه از آن بهره ببرند خود و اموالشان هرروز با آن درگير و با خطر دست‌وپنجه نرم کنند.
احمدي با بيان اينکه احداث و اتصال خط آهن رشت به انزلي نيز احتمالاً با مشکاتي روبرو است، افزود: گزارش‌ها حکايت از حذف چندين دهنه پل در مسير بوده که بازهم تأکيد مي‌کنم شرکت ساخت و توسعه زيرساخت‌ها بايد با دقت و مطابق با طراحي‌هاي اصولي احداث راه‌آهن را در پيش بگيرد چراکه بهره‌برداري از طرحي که ناقص اجراشده، صحيح نيست و راه‌آهن نيز نبايد طرح ناقص را بهره‌برداري کند.

آخرين خبر گيلان در اينستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today