برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تعرفه‌گذاری نرخ دستمزد صدای کارگران نانوای مشهد را درآورد

منبع
ايلنا
بروزرسانی
تعرفه‌گذاری نرخ دستمزد صدای کارگران نانوای مشهد را درآورد

ايلنا/ رئيس انجمن صنفي کارگران خباز مشهد از بدعهدي کارفرمايان شهر مشهد خبر داد.

علي‌اکبر صاحبقراني، رئيس انجمن صنفي کارگران خباز مشهد از با انتقاد از بدعهدي کارفرمايان گفت: طبق وعده‌هاي داده شده بايد ديروز(دوم مرداد ماه) جلسه‌اي ميان نماينده‌هاي کارفرمايان و انجمن صنفي کارگران نانوا برگزار مي‌شد تا دستمزد شاغلان اين گروه صنفي تعيين مي‌شد اما کارفرمايان در اين جلسه شرکت نکردند. 
وي ادامه داد: جدولي در ارتباط با پيمان دست‌جمعي ميان دو اتحاديه صنف نانوايان و کارگران نانوايي صادر شد که مورد تاييد ضمني کارفرمايان قرار گرفت ولي تاکنون به مرحله اجرا نرسيده است. نان روز يکشنبه(بيست و هفتم تيرماه) گران شد، افزايش قيمت نان به معناي افزايش دستمزد کارگراني بود که در نانوايي‌ها اشتغال دارند و براي تامين معيشت زندگي خود تلاش مي‌کنند اما مزد اضافه نشد. 
رئيس انجمن صنفي کارگران خباز مشهد با تاکيد بر اينک کارگران همواره از مظلوم‌ترين اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: نان گران شد اما کارفرمايان حاضر نيستند تا به پاي ميز مذاکره بيايند و درباره مزد گفتگو کنند. اتحاديه کارفرمايان حاضر به افزايش دريافتي نيروي کار نيست و حق کارگران را پايمال مي‌کند. به طور قطع، کارگران خباز بيشترين آسيب را از افزايش قيمت نان خواهند ديد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar