برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز برق در پاکدشت شناسایی شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز برق در پاکدشت شناسایی شد

ايرنا/ رئيس منطقه برق شهرستان پاکدشت گفت: ۱۲ هزار انشعاب غيرمجاز در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان شناسايي شده است که اين تعداد انشعاب غيرمجاز، سالانه حدود ۵۲۵ هزار کيلو وات ساعت برق مصرف مي‌کنند.

حميدرضا نادري رئيس منطقه برق شهرستان پاکدشت اظهار داشت: در راستاي ساماندهي انشعابات غيرمجاز و با هدف دستيابي به ‌کاهش پيک مصرف برق، طرح جمع‌آوري انشعابات غيرمجاز در اين شهرستان تشديد مي‌شود.
وي انشعابات غيرمجاز را يکي از مشکلات حوزه توزيع برق عنوان کرد و افزود: از ابتداي امسال تاکنون، ۴ هزار مورد انشعاب غيرمجاز در مناطق مختلف پاکدشت جمع‌آوري شده است که با وجود جمع آوري ماهانه هزار و ۵۰۰ انشعاب غيرمجاز، همچنان شاهد تکرار اين تخلف در شهرستان هستيم.
نادري با بيان اينکه تلاش شبانه روزي مجموعه برق پاکدشت تأمين برق مطمئن و پايدار براي تمامي مناطق شهري و روستايي است، اظهار داشت: تلاش گروه‌هاي عملياتي، همکاري نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در راستاي جلوگيري از بروز نوسان ولتاژ برق، پايدار سازي شبکه برق و استمرار خدمات‌رساني مطلوب به شهروندان بوده که جمع‌آوري انشعابات برق غيرمجاز در همين راستا صورت مي‌گيرد.
مدير منطقه برق پاکدشت يکي از اصلي‌ترين دلايل آسيب به تجهيزات شبکه برق در فصل تابستان را استفاده غيرقانوني از برق و دستکاري کنتورها اعلام کرد و افزود: اين انشعابات غيرمجاز هدر رفت انرژي را بالا برده و هزينه‌هاي زيادي را در  ترانس سوزي، کابل سوزي و ... به شرکت توزيع تحميل مي‌کند.
وي افزود: در چهار ماهه نخست سال ۲۰۰ مورد سرقت انرژي صورت گرفته است، که متخلفان با تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي و ارجاع داده شده اند.
وي با بيان اينکه بخشي از موارد انشعاب غيرمجاز برق مربوط به دستفروشان و وانت‌بارها است، افزود: به منظور جمع‌آوري و برخورد با اينگونه تخلفات ‌اکيپ‌هاي گشت شبانه‌روزي به صورت مستمر نظارت و با متخلفان برخورد مي‌کنند.
مدير منطقه برق پاکدشت با بيان اين که در برخي از موارد امکان جمع‌آوري انشعابات غيرمجاز وجود ندارد، اظهار داشت: ساخت و سازهاي غيرمجاز و کنترل آن‌ها در مناطق خارج از محدوده و امکان ارائه خدمات و صدور مجوز از طرف نهادهاي مربوطه  يکي از مشکلات در عدم کسب توفيق در کاهش موارد بوجود آمدن انشعابات غيرمجاز به شمار مي‌آيد.
وي با بيان اينکه ۷۱۰ کيلومتر شبکه فشار ضعيف شهري و روستايي در پاکدشت وجود دارد، اضافه کرد: به منظور پايداري شبکه برق، کاهش سرقت شبکه سيمي و کاهش افت فشار برق، ۴۰۰ کيلومتر از برق کشي شهرستان داراي کابل خودنگه دار است و حدود ۳۰۰ کيلومتر به سيمي است و ۲۰ کيلومتر نيز زميني است.
نادري تعداد مشترکين برق پاکدشت را ۱۴۶ هزار و ۳۷۵ فقره اعلام کرد و افزود: بيش از ۲۵ درصد مصرف برق شهرستان دربخش صنعت و کشاورزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي به وجود ماينرها و استفاده برق به صورت غيرقانوني از شبکه هاي برق و يا پشت کنتور اشاره کرد و افزود: ميزان بالاي برق مصرفي ماينرها و مزارع غيرمجاز ارز ديجيتال خسارات بسياري را به شبکه برق تحميل کرده‌ است که به دليل مصرف بيش از حد مجاز، علاوه بر بروز مشکلاتي نظير افزايش آتش سوزي سيم‌کشي خانه‌ها به وسايل برقي نيز آسيب جدي وارد مي‌کند.
نادري تصريح کرد: استفاده از انشعاب برق بدون مجوز قانوني براي استخراج ارز ديجيتال، از مصاديق تغيير کاربري محسوب شده و در صورت شناسايي، انشعاب برق آن محل قطع و دستگاه و تجهيزات مورد استفاده توسط نيروي انتظامي جمع‌آوري و ضبط مي‌شود.
وي با بيان اينکه هر دستگاه ماينر معادل يک کولر گازي برق مصرف مي‌کند، گفت: اين مهم علاوه بر تضييع حقوق بيت‌المال سبب ايجاد اختلال در برق‌رساني پايدار به مردم بويژه در فصل گرما مي‌شود.
اين مقام افزود: منطقه برق پاکدشت رتبه اول کشف مزارع در کل استان تهران را با کشف و جمع‌آوري ۶۳ مزرعه استخراج رمزارز و بيش از ۴ هزار ماينر غيرمجاز به خود اختصاص داده است.
وي بر لزوم مصرف درست و بهينه برق تاکيد کرد و يادآور شد:  شهروندان مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، سرقت و انشعاب غيرمجاز مراتب را ازطريق شماره ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به اين شرکت اطلاع دهند تا موضوع پيگيري و اقدام هاي لازم جهت برخورد قانوني صورت گيرد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعيت در ۲۵ کيلومتري جنوب‌شرق تهران واقع است.

آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran