برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۹ طرح بزرگ اقتصادی در قشم افتتاح شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۹ طرح بزرگ اقتصادی در قشم افتتاح شد

ايرنا/ مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در ششمين مرحله از افتتاح طرح‌هاي اقتصادي و زيرساختي جزيره قشم، ۹ طرح بزرگ اقتصادي اين منطقه توسط رييس جمهوري و از طريق ويديو کنفرانس به بهره‌برداري رسيد.

علي درويش‌پور، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: اين طرح‌ها با مجموع بيش از دو هزار و ۳۷۹ ميليارد ريال و سرمايه گذاري افزون بر ۱۶ ميليون دلار در منطقه آزاد قشم به ثمر نشست.
وي ادامه داد: طرح‌هاي مذکور در پنج حوزه عمراني، انرژي، توليدي، شيلاتي و گردشگري با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و دولتي براي ۳۰۲ نفر فرصت اشتغال ايجاد کرد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصريح کرد: ساختمان تکنيکال بلاک فرودگاه با اعتبار ۵۰۰ ميليار ريال و بوستان دفاري با اعتبار ۱۵۰ ميليارد ريال از طرح‌هايي است که از امروز مردم جزيره قشم مي‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
درويش‌پور اظهار کرد: ۲ واحد آب‌شيرين‌کن با ظرفيت توليد هشت هزار مترمربع در روز و يک واحد توليد بخار با ظرفيت ۲۳۰ تُن بخار در ساعت توسط بخش خصوصي و با اعتبار ۱۶ ميليون دلار توسط روحاني به ثمر نشست.
به گفته‌ وي، يک واحد شناورسازي با ظرفيت توليد ۵۰ فروند انواع لنج و شناور در سال و سرمايه‌گذاري ۶۵۳ ميليارد ريال و يک شرکت توليد لوازم آرايشي و بهداشتي با ظرفيت توليد پنج هزار و ۱۰۰ تُن محصول در سال و اعتبار افزون بر ۱۳۶ ميليارد ريال از جمله طرح‌هاي اقتصادي است که صادرات و ارزآوري را در کنار توسعه اقتصادي جزيره قشم به همراه دارد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تنها طرح شيلاتي اين دوره از افتتاح‌هاي رياست جمهوري در منطقه آزاد قشم، افتتاح مرحله نخست يک مزرعه تکثير و پرورش ميگو به وسعت ۸۰ هکتار و با اعتباري بيش از ۲۸۰ ميليارد ريال است که از طريق ويدئو کنفرانس توسط رييس جمهوري به بهره‌برداري رسيد.
درويش‌پور ادامه داد: چهار واحد کارگاه صنايع‌دستي به وسعت ۸۰۰ متر مربع در چهار روستاهاي شيب دِراز، گَوَرزين، کُووِه اي و زِينَبي در مجموع با اعتبار ۱۰۰ ميليارد ريال نيز از طرح‌هاي افتتاح شده امروز است.
وي تصريح کرد: توسعه ۱۱۰ تختي يک هتل با اعتبار ۴۰۰ ميليارد ريال، يک اقامتگاه بوم‌گردي و ۲ کلوپ غواصي و تفريحات دريايي با ۱۶۰ ميليارد ريال اعتبار نيز از جمله طرح‌هايي است که در حوزه گردشگري با دستور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today