برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد در تنگه مرصاد

منبع
شبستان
بروزرسانی
برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد در تنگه مرصاد

شبستان/ مراسم گراميداشت سالروز عمليات مرصاد با حضور سردار سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، امام جمعه و استاندار کرمانشاه، فرماندهان ارشد نظامي و انتظامي استان و جمعي از خانواده هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران برگزار شد.

چند روز پس از پذيرش قطعنامه ۵۹۸ از سوي جمهوري اسلامي ايران، گروهک منافقين که دست بيعت با صدام جنايتکار داده بودند، طي يک عملياتي از پيش طراحي شده قصد داشتند از غرب کشور وارد، شوند. خيال خام آن ها بر اين بود که مردم به صفوف منافقين خواهند پيوست، اما در جريان عمليات متوجه شدند که نيروهاي مردمي با اتحاد و يکپارچگي در کنار نيروهاي نظامي بر عليه منافقين ايستادگي مي کنند.
براساس اين گزارش، عمليات مرصاد روز پنجم مرداد سال ۶۷ با رمز يا صاحب الزمان(عج) بمنظور مقابله با حرکت منافقين و بازپس‌گيري مناطق اشغال شده، از سوي نيروهاي بسيج و سپاه با پشتيباني ارتش در اطراف شهر اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه(باختران)‌ انجام گرفت.
همچنين، در اين عمليات که با فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامي و با پشتيباني هوانيروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نيروهاي ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزي عقب راندند.
گفتني است، رزمندگان اسلام روز پنجم مرداد ماه عمليات مرصاد را آغاز کردند و طي چندين ساعت، صدها تن از منافقين را به هلاکت رسانده و بقيه را به فرار واداشتند. در اين عمليات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهي اهواز(پشت پمپ بنزين اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زيادي به منافقين وارد کردند.



آخرين خبر کرمانشاه در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today