logo

آتش به جان طبیعت رکن‌آباد شیراز افتاد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آتش به جان طبیعت رکن‌آباد شیراز افتاد

ايرنا/ آتش سوزي در ارتفاعات رکن‌آباد شيراز، شامگاه سه‌شنبه بخش‌هايي از مراتع طبيعي اين منطقه را نابود کرد.

محمدهادي قانع، رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شيراز در اين باره بيان داشت: ساعت ۲۰ و ۶  دقيقه سه شنبه پنجم مردادماه ۱۴۰۰ گزارش آتش سوزي در ارتفاعات رکن آباد  از طريق تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و تيم عملياتي از ايستگاه ۱۵ به محل حادثه اعزام شد.
محمدهادي قانع که گفته هايش را روابط عمومي اين سازمان بازتاب داده، افزود: آتش که در مساحت زيادي از مراتع را در بر مي گرفت به دليل مجاورت خار و خاشاک و درختان خشکيده،گسترده شد و با توجه به استعداد محيطي محل حادثه، شعله هاي آتش به سرعت گسترش يافت و تمام محيط را در بر گرفته بود و به سرعت در حال گسترش و سرايت به اطراف بود.
وي ادامه داد: پس از رسيدن آتش نشانان به محل، به دليل  شرايط، ارتفاع کوه و عدم دسترسي به شعله ها از طريق خودروهاي عملياتي، تيم عملياتي با تجهيزات مخصوص به صورت پياده خود را به محل آتش سوزي رساندند.
وي اضافه کرد: وزش باد و استعداد محيطي محل مزيد بر علت شده و هر لحظه شعله هاي آتش را گسترده تر و مهار آن را براي تيم عملياتي دشوار تر مي کرد.
قانع اظهار داشت: سرانجام آتش نشانان بعد از ۲ ساعت  شعله هاي آتش را مهار و کاملا خاموش کردند و بعد از لکه گيري و ايمن سازي کامل محل حادثه به عمليات خود پايان دادند.
وي گفت: وسعت دقيق منابع طبيعي دچار آتش سوزي شده و عامل آن بعد از بررسي کارشناسي توسط متخصصين امر اطلاع رساني خواهد شد.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online