برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آخرین و جدیدترین آمار کرونا در فارس

منبع
بروزرسانی
آخرین و جدیدترین آمار کرونا در فارس

پيام خبر/ مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت: هم اکنون سه هزار و ۷۶ بيمار مثبت و يا مشکوک داراي علايم کرونا در بيمارستان هاي استان فارس بستري هستند که از اين تعداد، ۲۹۹ بيمار مبتلا به کرونا به دليل وخامت وضعيت جسمي در بخش هاي ICU، مراقبت هاي ويژه درماني دريافت مي کنند.

سيد روح الله حسيني، مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي شيراز با تبريک عيد سعيد غدير بيان داشت: از ابتداي شيوع ويروس کرونا تاکنون، يک ميليون و ۶۸ هزار و ۶۹۱ مورد تست تشخيصي به روش مولکولي در آزمايشگاه هاي استان انجام شده که با بررسي نمونه هاي انجام شده، ۳۱۴ هزار و ۴۶۸ بيمار مثبت قطعي شناسايي شده است؛ همچنين از ابتداي آغاز طرح شهيد حاج «قاسم سليماني» تاکنون، ۱۲۶ هزار و ۲۶۸ مورد تست سريع انجام شده که از اين تعداد ۲۲ هزار و ۶۴۲ بيمار مثبت نيز به اين روش شناسايي شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۳۷ هزار و ۱۱۰ نفر بيمار مبتلا به کرونا در استان فارس شناسايي شده است.
مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي شيراز با اعلام جان باختن ۱۹ هم استاني ديگر در اثر کروناويروس طي روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشي از کوويد۱۹ از ابتداي شيوع بيماري تاکنون را پنج هزار و ۱۳۷ نفر اعلام کرد.
وي ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۷۶ بيمار مثبت و يا مشکوک داراي علايم کرونا در بيمارستان هاي استان فارس بستري هستند که از اين تعداد، ۲۹۹ بيمار مبتلا به کرونا به دليل وخامت وضعيت جسمي در بخش هاي ICU، مراقبت هاي ويژه درماني دريافت مي کنند.
حسيني با اشاره به بهبودي بيماران کرونا در فارس گفت: از ابتداي شيوع کرونا تاکنون ۲۹۷ هزار و ۳۸۴ بيمار با بهبودي از بيمارستان هاي استان و يا ايزوله خانگي مرخص شده اند.

وي با تاکيد بر اينکه رعايت نکردن دستورالعمل هاي بهداشتي، شيوع ويروس کرونا در استان را افزايش مي دهد، افزود: بهترين روش براي جلوگيري از گسترش کرونا و ابتلا به بيماري کوويد۱۹، رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي شامل استفاده از ماسک، شست و شوي مکرر دست ها، رعايت فاصله فيزيکي و پرهيز از حضور در تجمعات و دورهمي هاي خانوادگي است.

آخرين خبر فارس در اينستاگرام :
https://instagram.com/fars.online