برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۵۷ درصدی برخوردار شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۵۷ درصدی برخوردار شد

ايرنا/ مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري از پيشرفت ۵۷ درصدي پروژه راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد خبر داد و گفت: در صورت تامين اعتبار اين طرح تا پايان سال ۱۴۰۱ تکميل مي‌شود.

حسينعلي مقصودي، مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: پيمانکاران در تمامي قطعات اين محور مشغول فعاليت هستند و تنها در ايستگاه شهرکرد هنوز عمليات اجرايي آغاز نشده است.
وي ادامه داد: زمين براي ايستگاه شهرکرد در منطقه رحمتيه تامين شده و پيمانکار آن مشخص است و به زودي عمليات اجرايي در اين ايستگاه نيز آغاز مي‌شود.
مقصودي تکميل اين طرح را نيازمند ۲ هزار ميليارد تومان اعتبار دانست و گفت: تاکنون ۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار هزينه اين طرح شده و امسال ۲۰۰ ميليون تومان اعتبار به اين طرح تخصيص يافته است.
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري، طول مسير راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد را ۹۰ کيلومتر اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد اين مسير کوهستاني است که براي اجراي آن ۱۵ تونل کوچک و بزرگ به طول پنج هزار و ۲۰۰ متر پيش‌بيني شده است.
وي تصريح کرد: تاکنون ۷۰ درصد حفاري تونل‌ها انجام شده و درصد باقي مانده نيز مربوط به تونل‌هاي کوچک است.
مقصودي همچنين از طراحي سه هزار و ۵۰۰ متر پل بزرگ در مسير راه‌آهن خبر داد و گفت: از اين ميزان يک هزار و ۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقي آن در قطعه دوم طرح است.

آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday