برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خودروها و شناورهای حامل سوخت قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شوند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خودروها و شناورهای حامل سوخت قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شوند

ايرنا/ دادستان عمومي و انقلاب مرکز هرمزگان گفت: در راستاي مبارزه باقاچاق فرآورده هاي نفتي، تمام کاميون ها و شناورهاي حامل سوخت قاچاق به نفع دولت مصادره مي شوند.

مجتبي قهرماني، دادستان عمومي و انقلاب مرکز هرمزگان اظهار کرد: در پي تشکيل قرارگاه عملياتي پيشگيري و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان، ضمن توسعه و تکميل زيرساخت هاي لازم، سامانه هاي هوشمند گزارش گيري و دوربين هاي نظارتي به منظور رصد و شناسايي خودروها و شناورهاي حامل سوخت قاچاق، راه‌اندازي شده اند.
وي افزود: در راستاي مقابله با قاچاق سوخت، طي روزهاي اخير تعداد ۱۵۰ دستگاه کاميون به همراه کارت هاي سوخت شان پس از شناسايي توسط سامانه هاي تصويري و گزارش گيري، توقيف شده اند.
قهرماني تصريح کرد: در نتيجه تدابير اتخاذ شده، تمامي مناطق و محل هاي انباشت سوخت نيز هم به صورت نامحسوس و هم از طريق سامانه‌هاي گزارش گيري و دوربين هاي نظارتي، مورد رصد و پايش تصويري قرار مي گيرند.
دادستان بندرعباس افزود: با استفاده از سامانه هاي گزارش گيري علاوه بر شناسايي خودروهاي متخلف و استخراج تراکنش هاي بانکي متهمين، چنانچه خودرويي مرتکب بارگيري و تخليه سوخت قاچاق شود، هم خودرو و هم کارت سوخت به صورت همزمان در سيستم، توقيف خواهند شد.
وي يادآور شد: در خصوص استخراج تراکنش هاي بانکي نيز تنها به همان يک مورد خاص بسنده نمي شود و تمامي سوابق مالي و نقل و انتقالات متهمين به دقت، بررسي و ارزيابي خواهد شد.
قهرماني در ادامه ضمن هشدار به قاچاقچيان سوخت، خاطرنشان کرد: اکثر خودروها و شناورهاي توقيف شده طبق قانون، مشمول عنوان قاچاق سازمان يافته مي باشند و در نتيجه به نفع دولت ضبط مي شوند.
دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان هرمزگان بيان کرد: چنانچه خودروهاي حامل سوخت قاچاق، شرايط عنوان سازمان يافته را نيز نداشته باشند، از آنجا که در اين خصوص پرونده سازمان يافته تشکيل مي شود با توجه به لزوم استخراج تراکنش ها و سوابق مالي، شناسايي سرباندهاي قاچاق و اموال آنها و تعيين محل خريد و فروش سوخت، اين خودروها در توقيف مي مانند و در نتيجه رفع توقيف آنها، فرآيندي بسياري زمان‌بر و طولاني مدت خواهد بود.
وي تأکيد کرد: با توجه به دستورهاي قضايي صادر شده، خطوط انتقال و محل هاي دپو، مخازن و انبارهاي اختصاصي براي نگهداري سوخت قاچاق نيز به سرعت تخريب و پاکسازي خواهد شد.

آخرين خبر هرمزگان در اينستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today