برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دیوان «یاور همدانی» رونمایی شد

منبع
مهر
بروزرسانی
دیوان «یاور همدانی» رونمایی شد

مهر/ در آخرین روزهای بیست و نهمین دوره هفته کتاب، نشست رونمایی و معرفی دیوان «یاور همدانی» برگزار شد.

نشست رونمایی و معرفی دیوان یاور همدانی اثر مرحوم احمد نیک‌طلب ظهر شنبه با حضور نویسندگان و شاعران برجسته استان همدان، خانواده این شاعر همدانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مدیرکل کتابخانه ملی و اسناد غرب کشور برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این نشست، با بیان اینکه شعر هیجان روحی و روانی است و ثروت عظیم فکری به حساب می‌آید، اظهار کرد: شعر ویژگی‌های خاص زندگی گذشته و حال را در بر می‌گیرد و شاعر آینده نگاری است که خود از آن آگاه نیست اما در شعرش نمایان می‌شود. شعر نوعی تولد و کمک به خودشناسی است.
عاطفه زارعی با بیان اینکه شعر قدرتمند و تأثیر گذار همانند یک تصادف است، افزود: شعر یک پدیده غیر قابل انتظار است و از آن می‌توان یک فرضیه و موضوع برای حفظ میراث فرهنگی، تاریخی به دست آورد.

پدر همیشه خود را متعلق به همدان می‌دانست
شاعر حوزه کودک و نوجوان و فرزند مرحوم یاور همدان نیز گفت: باید کاری کنیم که دفاتر و آثار بزرگان همدانی را در خانه همه همدانی‌ها ببینیم. در همین راستا وظیفه من این بود که این اثر را در اختیار مردم این خطه قرار دهم.
بابک نیک طلب، با بیان اینکه دوست داشتم که این مراسم در این شهر برگزار شود، اظهار کرد: پدر در خانه ما همدانی به تمام معنا بود و هرگز لهجه و آئین اجدادش را از یاد نبرد و خودش را گم نکرد. او همواره خود را بچه چمن امام زاده یحیی معرفی می‌کرد. در شعر پدر من ائمه همواره حضور چشم گیری دارند.
استاد «احمد نیک طلب» متولد دوم اردیبهشت ۱۳۱۳ در همدان است.
او از ۱۳ سالگی به سرودن پرداخت. آنچه از او باقیمانده شامل کار‌های تحقیقاتی، تصحیح دیوان شاعرانی، چون رضی الدین آرتیمانی، رفیق اصفهانی و چند دفتر برگزیده‌ی آثار است.
استاد یاور همدانی ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today