برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ابتلای ۵۴ درصدی بانوان به کرونا در چهارمحال و بختیاری

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ابتلای ۵۴ درصدی بانوان به کرونا در چهارمحال و بختیاری

باشگاه خبرنگاران/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۴۶ درصد موارد ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مردان و ۵۴ درصد نیز به بانوان اختصاص دارد.

فریدون رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: حدود ۹۹۰ هزار نفر جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده و از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان ۲۵۲ هزار تست تشخیص این بیماری انجام شده است.
وی افزود: از این میزان ۱۶۵ هزار نفر پاسخ تست‌شان منفی و ۸۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیز مثبت گزارش شد.
رحمانی اضافه کرد: در دوران شیوع کرونا تا کنون بیش از ۴۳ هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی، سرپایی و بیمارستانی استان برای انجام تست تشخیص بیماری مراجعه داشته اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به بهبود ۹۰ درصدی مبتلایان به کووید۱۹ در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: ۱۶ درصد نیز مراحل درمانشان موفقیت آمیز نبود و در این چرخه جان خود را از دست دادند.
وی تصریح کرد: اگر کشور ایران، پنج موج شیوع کرونا را تجربه کرد، استان چهارمحال و بختیاری هر دو موج را در یک موج تجربه کرد که خوشبختانه با اقناع سازی و فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای مقابله با کووید۱۹، توانستیم این بیماری را با شیب ملایم کنترل کنیم.
رحمانی با اشاره به اینکه بدترین پیک شیوع کرونا در ماه‌های مرداد و شهریور بود، گفت: در مردادماه بیش از ۲۷۰۰ نفر بستری و مرگ و میر، ولی در شهریورماه ۱۹۸ نفر جان خود را از دست دادند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد ما این است که در دوران سخت شیوع کرونا حتی یک بیمار بدون تخت، دارو و فرآیند درمانی در استان وجود نداشت و کادر بهداشت و درمان با همه سختی‌های موجود به مردم خدمت رسانی کردند.
وی افزود: ۴۶ درصد موارد ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مردان و ۵۴ درصد نیز به بانوان اختصاص دارد درصورتی که درصد مرگ و میر در آقایان بیشتر از بانوان است.
رحمانی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد موارد ابتلا به کرونا به گروه سنی ۶۰ سال به بالا متعلق است، اضافه کرد: همچنین ۸۰ درصد فوتی‌ها نیز به این گروه تعلق دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: شهروندان باید فرایند واکسیناسیون کووید۱۹ را جدی بگیرند و افرادی که تاکنون جهت دریافت واکسن اقدام نکرده اند هرچه سریع‌تر به پایگاه‌های واکسیناسیون در استان مراجعه کرده و نسبت به این امر کوشا باشند تا در مواجهه با پیک‌های بعدی کرونا جان سالم به در ببرند.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday