logo

سه طرح‌ زیرساختی مهم در خراسان جنوبی به مرحله اجرا رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سه طرح‌ زیرساختی مهم در خراسان جنوبی به مرحله اجرا رسید

ایرنا/ استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که در یک سال و نیم اخیر انجام شد و مساعدت دولت، عملیات اجرایی چند پروژه زیرساختی مهم از جمله احداث راه آهن، آبرسانی از دریای عمان و خط انتقال گاز از زابل به استان در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: در چند ماه آینده اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و طرح احداث راه آهن بیرجند - قاین - یونسی که اخیرا تامین اعتبار شد با حضور مهمان ویژه عملیات اجرایی آن رسما آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی از دریای عمان، گازرسانی از زابل به سربیشه و چند پروژه دیگر تا هفته دولت خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای سرمایه‌گذاری در استان نیازمند جذب سرمایه‌گذار و افزایش بهره‌وری هستیم که طبق آخرین آمار در سال گذشته خراسان جنوبی رتبه چهارم بهره‌وری را در کشور کسب کرده است.

وی اضافه کرد: علیرغم همه ضعف‌های زیرساختی اما خراسان جنوبی در زمینه دینی و اعتقادی و مشارکت مردم همواره دارای رتبه‌های برتر کشور بوده است.

قناعت افزود: انتظار می‌رود کمک به عتبات عالیات بیش از گذشته ادامه داشته باشد و ممتاز بودن استان در این زمینه همچون سال‌های گذشته حفظ شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اطلاع‌رسانی در کشور ضعف دارد و دشمن هم این نقطه ضعف را شناخته و درصدد بزرگنمایی مشکلات است لذا باید مدیران در سفرهای شهرستانی مسایل را از نزدیک رصد و حل کنند.

وی با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ادامه داد: امسال هزار و ۵۰۰ زائر از خراسان جنوبی به مرقد مطهر امام راحل اعزام می شوند و همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری کنند.

قناعت گفت: محور اصلی تبلیغات و خباثت‌های دشمن به سمت امام خمینی(ره) است زیرا ایشان شخصیت پر جاذبه و چهره درخشانی بود که در عرصه های ملی و مدنی تاثیر گذاشت و سپس رهبر معظم انقلاب همان راه را با قوت ادامه دادند.

وی گفت: اگر درصد مشارکت در انتخابات امسال بالا باشد دشمن از همه نقشه‌هایش مایوس خواهد شد.


 

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today