برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جزئیات یارانه ۲۸ همتی دولت سیزدهم در طرح فجرانه

منبع
برنا
بروزرسانی
جزئیات یارانه ۲۸ همتی دولت سیزدهم در طرح فجرانه

برنا/ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم در سه مرحله طرح فجرانه که از هفدهم بهمن سال گذشته آغاز شده و فردا به پایان می‌رسد، ۲۸ همت یارانه اختصاص داد.
 
علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سه برابر ۲۸ همت نیز توسط مردم برای خرید در طرح فجرانه هزینه شده است.طرح فجرانه از هفدهم بهمن آغاز شده و فردا به پایان می‌رسد و مشمولان تا فردا شب مهلت دارند مرحله سوم این یارانه را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح، مردم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خرید کردند گفت: این طرح بزرگ‌ترین خرید مردم از ۱۱ قلم کالای اساسی در فروشگاه‌ها بوده است که با حمایت دولت سیزدهم رقم خورد.

وی ادامه داد: ۱۵۰ میلیون بسته غذایی از طریق این طرح توزیع و ۱۰۰ میلیون صورتحساب خرید صادر شد. میزان استقبال از این طرح کالابرگ ۷۵ درصد و استقبال دهک‌های اول تا سوم ۹۰ درصد بوده است که در طول اجرای طرح کالابرگ بی سابقه بوده است.

عسگریان تاکید کرد: دولت سیزدهم ۳۴۰ هزار میلیارد تومان در سال یارانه و کالابرگ پرداخت می‌کند که رقم قابل توجهی در حمایت از معیشت مردم است.

۴۷ شرکت تابعه وزارت کار بورسی می‌شود
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۱۰۳ شرکت در حوزه‌های مختلف زیر نظر این وزارتخانه هستند، گفت: از این تعداد ۴۷ شرکت بورسی نیستند که قرار است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وارد بازار سرمایه شوند.

وی گفت: ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه باعث شفافیت در صورت‌های مالی و عرضه کالا‌ها می‌شود. از مجموع کل شرکت‌های تابعه وزارت کار، ۶۱ شرکت پتروشیمی هستند.

پرداخت ۲۳۰ همت از بدهی دولت‌های قبل به صندوق تامین اجتماعی
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره اینکه صندوق تامین اجتماعی روی پای خود ایستاده است گفت: اکنون ضریب پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی یک به چهار است و این صندوق ورشکسته نیست.

عسگریان اظهار داشت داشت: صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت‌های قبل طلب دارد که دولت سیزدهم در ۲ سال فعالیت خود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده است. اکنون شاهد رشد و بهبود وضعیت تولید در شرکت‌های تابعه وزارت کار و صندوق تامین اجتماعی هستیم.



به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره