برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیش‌ بینی قیمت دلار ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش‌ بینی قیمت دلار ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ قیمت دلار در هفته سوم اردیبهشت با بازدهی منفی و کاهش محدود به کار خود پایان داد. قیمت این اسکناس طی هفته جاری در روند رنج قرار داشت. تحلیلگران اقتصادی روزهای پایانی اردیبهشت را فرصت مناسبی برای ورود به بازار توصیف و پیش‌بینی می‌کنند دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگردد.

 
قیمت دلار در هفته اخیر با بازدهی منفی و کاهش ۲۵۰ تومانی بسته شد. دلار در پنج روز معاملاتی هفته اخیر در روندی رنج قرار داشت و در کف کریدور ششم معامله شد. اسکناس آمریکایی روز پنج‌شنبه در پله سوم کانال اول کریدور ششم بسته شد.

توجه معامله‌گران در این هفته به سفر گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، و علی باقری، معاون سیاسی او، جلب شد. برخی فعالان بازار ارز با خوش‌بینی نسبت به شروع مذاکرات درباره کاهش تحریم‌ها دست از معامله کشیدند. کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاست‌گذار پولی از این سفر سیاسی برای مهار قیمت دلار بهره کافی گرفت و با تزریق اخبار مثبت توانست دلار را در محدوده‌ای مشخص فریز کند.

هفته چهارم اردیبهشت دلار چند؟
کارشناسان اقتصادی با تاکید بر اینکه دلار در هفته‌های گذشته نتوانست سطح ۶۳ هزار تومانی را حفظ کند و وارد فاز اصلاحی شد، می‌گویند عملکرد بازارساز حاکی از دست پر بودن آن است؛ بنابراین احتمال برگشت قیمت اسکناس دلار به محدوده ۵۸ هزار تا ۶۰ هزار تومان در هفته‌ پایان اردیبهشت بالاست. آن‌ها معتقدند مرزنشینی قیمت دلار در کریدور پنجم و ششم به احتمال زیاد تا اواسط تیر ادامه داشته باشد.

توصیه تحلیلگران بازارهای مالی به خریداران ارز ورود پلکانی به بازار است. آنها احتمال برگشت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی را هرچند موقت می‌دانند، اما آن را ناحیه جذابی برای سرمایه‌گذاری توصیف می‌کنند.

قیمت تتر با دلار تراز شد
قیمت درهم روز پنج‌شنبه با رقم ۱۶ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد. تتر روی رقم ۶۱ هزار و ۲۵۰ تومانی ایستاد و با قیمت دلار برابر شد.

قیمت پوند انگلیس  با ۷۶ هزار و ۵۷۰ تومان بسته شد. یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۹۸۰ تومانی معامله شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز پنجشنبه تغییر قیمت  نداشت. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۷۸۳ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومان عرضه شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره