پرنده، شیشه هواپیما را شکست!
مهر/ پرواز ۲۳۷ شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي به دليل برخورد پرنده با شيشه جلوي هواپيما و شکسته شدن شيشه، با تاخير مواجه شد. يکي از مسافران پرواز ٢٣٧ شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي (هما) در تماس با خبرگزاري مهر، گفت: در حال حاضر مسافران اين پرواز که قرار بود طبق برنامه ساعت ۱۷:۲۰ دقيقه عصر انجام شود، بدليل تاخير اين پرواز در سالن ترانزيت سرگردان هستند.وي درباره علت اين تاخير گفت: آن طور که اعلام شده، يک پرنده با شيشه جلوي هواپيما برخورد کرده و منجر به شکسته شدن شيشه جلوي هواپيما شده است. اين مسافر اظهار کرد:به اما اعلام شده که اين پرواز تا اطلاع ثانوني انجام نميشود و بايد مسافران تا تامين و تعمير شيشه منتظر بمانند. اين در حالي است که شرکتهاي هواپيمايي بايد نسبت به تامين هواپيماي جايگزين اقدام کنند. وظايف ايرلاينها در قبال تاخيرهاي پروازي همچنين طبق دستورالعمل حقوق مسافران در پروازهاي داخلي، در صورت تاخير بيش از يکساعت تا ۲ ساعت، توسط نماينده ايرلاين در فرودگاههاي داخلي از مسافران پذيرايي نوع اول (شامل ميان وعده اعم از نوشيدني گرم يا سرد و شيريني مناسب) به عمل خواهد آمد که البته ارائه اين پذيرايي مشروط به وجود زمان کافي جهت پذيرايي و عدم ايجاد تاخير بيشتر در پرواز است. اما در تاخيرهاي بيش از ۲ ساعت و حداکثر تا ۴ ساعت، ايرلاين مربوطه موظف است نسبت به انجام پذيرايي مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهي، فراهم کردن امکان برقراري ارتباط تلفني جهت اطلاع رساني و تغيير پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدمات لازم جهت اعزام با ساير شرکت هاي هواپيمايي (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همان مسير و يا انتقال به مقصد نهايي از طريق مسيرهاي جايگزين (به غير از مسير درج شده در بليت) و پرداخت کامل وجه بليت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز اقدام کند. در تاخيرهاي بيش از ۴ ساعت نيز شرکت حمل کننده موظف به ارائه يک فقره بليت مشابه با تخفيف ۳۰ درصد از لحاظ مسير و کلاس پروازي خواهد بود. اگر ابطال از ۲۴ ساعت مانده تا زمان انجام پرواز انجام پذيرد در اين صورت شرکت حمل کننده موظف به پرداخت کامل وجه و ارائه يک فقره بليت نيم بهاء مشابه از لحاظ مسير و کلاس پروازي است. در مورد پروازهايي که به دليل شرايط جوي يا امنيتي فرودگاه مبدا، مقصد و در مسير دچار تاخير و يا ابطال مي شود، شرکتهاي هواپيمايي با رعايت مقررات پذيرايي از مسافرين صرفا موظف به استرداد کامل وجه به مسافرين است. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد