پیامک 1تومان ارزان می شود!
ايسنا/ سازمان حمايت مصرفکنندگان اعلام کرد: اخذ ۱۰ ريال بابت ارسال هر پيامک از سوي اپراتورها که طي دو سال اخير از مشترکان صورت گرفته است، از اين پس متوقف ميشود. استناد مفاد بند (ز) تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۴، اپراتورهاي ارائه دهنده خدمات تلفن همراه موظف بودند علاوه بر قيمت هر پيامک، مبلغ ١٠ ريال از استفاده کنندگان خدمات مزبور دريافت و به حساب درآمد عمومي نزد خزانه داري کل کشور واريز کنند تا در موارد تعيين شده در قانون هزينه شود. در سال گذشته نيز علي رغم اينکه حکم فوق الذکر در تبصره هاي قانون بودجه سال نيامده بود اما در جداول مربوط به منابع درآمدي دولت، ذکر و مانند سال ۱۳۹۴ درج شده بود که بر همين اساس نيز اپراتورهاي تلفن همراه شامل همراه اول، ايرانسل و رايتل اخذ مبلغ ۱۰ ريال بابت ارسال هر پيامک را در سال ۱۳۹۵ نيز ادامه داده و از مشترکان دريافت ميکردند در حاليکه مجوز قانوني لازم را نداشتند. طبق اعلام سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان، در اين راستا اين سازمان با استناد به ماده ۳۷ قانون محاسبات عمومي کشور که به صراحت اعلام داشته است "هر واريزي به حساب درآمد عمومي نياز به مجوز قانوني دارد" و به جهت استيفاي حقوق مصرف کنندگان، مکاتبات و پيگيري هاي لازم را از طريق سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و ساير مراجع ذيربط انجام داد که نهايتا سازمان مذکور توقف دريافت مبلغ ۱۰ ريال به ازاي هر پيامک از مشترکان تلفن همراه را به اپراتورهاي مربوطه اعلام و ابلاغ کرد. بنابراين از تاريخ ابلاغ نامه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در خرداد ماه سال جاري اخذ مبلغ ۱۰ ريال بابت ارسال هر پيامک، متوقف شد. شايان ذکر است موضوع استرداد وجوه اضافي دريافتي و واريز شده به خزانه از حساب اپراتورها، توسط سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان تحت پيگيري است که به محض حصول نتيجه مراتب به اطلاع مصرف کنندگان خواهد رسيد. بر اساس اين گزارش، سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان اعلام کرده که به جهت کمک به پيگيري بهتر کشف و رسيدگي به تخلفات اقتصادي، هرگونه شکايت در اين رابطه به سامانه ۱۲۴ اين سازمان در سراسر کشور اعلام شود تا مراتب بررسي و متناسباً اعمال قانون شود. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد