لوازم خانگی فوق لاکچری؛ ست آشپزخانه 560میلیون تومان
صبحانه آنلاين/ قدم زدن در طبقات مختلف اين فروشگاه، مفاهيمي چون آشپزخانه نيم ميلياردي را بهتر معنا مي کند چراکه ست کامل لوازم آشپزخانه اين فروشگاه که ترکيبي از برند MarchiCucine وMiele (ميله) است، از حوالي 400 ميليون تومان تا 560 ميليون تومان قيمت دارد. مفهوم لاکچري ابتدا از فرانسه آغاز شد و زماني که به انگلستان رسيد بار منفي زيادي پيدا کرد که در آن دوران به معناي مصرفگرايي و اختلاف طبقاتي بود. با گذشت زمان، اوايل قرن 17 مفهوم منفي لاکچري آرامآرام تغيير کرده و اشراف تمايل زيادي به اين سبک نشان دادند. مفهوم لوکس بودن در کشورمان نيز طي سالهاي گذشته، تغييرات زيادي کرده و درعينحال بهعنوان يک سبک زندگي با ابعاد مختلف، جاي خود را در زندگي افراد حتي در طبقات متوط و پايين جامعه باز کرده و به نظر ميآيد که رشد فروش کالاهاي لوکس در کشورمان علي رغم شرايط سخت اقتصادي، ادامهدار بوده و خيال توقف هم ندارد. از جمله موضوعاتي که کمتر به آن پرداخت هشده، لوازم آشپزخانه لوکس است که به علت نام خاص برندهاي آن يا جزييات قيمت اين لوازم، کمتر کسي از آن مطلع است بخصوص انکه وقتي سخن از آشپرخانه اي مي کنيم که قيمت لوازم آن بيش از نيم ميليارد تومان آب بخورد. سوژه اين موضوع را يکي از خوانندگان صبحانه در اختيارمان گذاشت که حکايت از آن داشت که فروشگاهي در منطقه ولنجک تهران، اقدام به عرضه و فروش محصولات لوکس آشپزخانه براي لاکچري نشينان و هزينه کنان پايتخت کرده است که قيمت اجناس ان، با برخي تصورات ذهني و اطلاعات قبلي اکثر اقشار جامعه، سنخيت ندارد. قدم گذاشتن در اين فروشگاه لوکس همان و مشاهده يخچال هايي با قيمت هايي بيش از 100 ميليون تومان همان. وقتي از فروشنده اين محصولات، نوع و برند يخچال مذکور را سوال ميکنيم، پاسخ مي دهد که يخچال مذکور از جمله توليدات خاص برند مشهور ايتاليايي يعني MarchiCucine يا اصطلاحا "مارکي کوچينه" است که نمونه سفيد و خاص آن 145 ميليون تومان قيمت دارد اما تخفيفاتي براي خريدار در نظر گرفته مي شود. قدم زدن در طبقات مختلف اين فروشگاه، مفاهيمي چون آشپزخانه نيم ميلياردي را بهتر معنا مي کند چراکه ست کامل لوازم آشپزخانه اين فروشگاه که ترکيبي از برند MarchiCucine وMiele (ميله) است، از حوالي 400 ميليون تومان تا 560 ميليون تومان قيمت دارد و اين بار تخفيفات خوبي در صورت پسنديدن اين ست کامل، در نظر گرفته مي شود. البته در اين فروشگاه مي توان لوازمي از برند مشهور ديالما براون را نيز مشاهده کرد که ظروف کوچک، سيني ها و حتي برخي قاب هايي که به نظر، ارزش چنداني ندارند، ميليون ها تومان قيمت گذاري شده اند. کمپانيديالما براون نيز در سال 2007 بر پايه تجربه گروه مارکي که در زمينه آشپزخانه لوکس از پيشگامان بين المللي بوده، در ايتاليا تاسيس شده است.