مشتری مداری به شیوه مرسدس بنز
برترين ها/ يکي از مشتريان مرسدسبنز بهدليل استفاده از پلاستيک به جاي چرم طبيعي در صندليهاي خودرويش از اين شرکت شکايت کرد. اين مرد انگليسي پس از خريد مرسدسبنز E۳۰۰ کابريولت (سقف با شو) خود متوجه ميشود که روکش صندليها به جاي چرم طبيعي از پلاستيک ساخته شده است. کِري کاستلو ۷۲ ساله مرسدس E۳۰۰ کابريولت خود را در حالي با قيمت ۴۵ هزار و ۷۴۰ دلار خريداري کرده بود که باور داشت صندليهاي خودرو تماما با چرم طبيعي دوخته شدهاند. چندي پيش نيز يکي از مشتريان زماني که به جنس مواد به کار رفته در دوخت صندلي شک ميکند، با مراجعه به آزمايشگاه تشخيص ماهيت مواد، از پلاستيکي بودن آن مطلع ميشود. آقاي کاستلو نيز با خواندن اين خبر در روزنامه Daily Mail به يکي از نمايندگيهاي مرسدسبنز مراجعه کرده و موضوع را با آنها در ميان ميگذارد. اما افراد حاضر در نمايندگي از ارائه پاسخ درست سرباز ميزنند. با شکايت اين شخص از مرسدسبنز، اين شرکت فورا به اين موضوع پاسخ داد" "در کنار برخي قسمتهاي چرمطبيعي در کابين، مواد مورد استفاده در صندلي اين خودرو جايگزين مناسبي براي چرم بوده که از مقاومت و کيفيت مطلوبي برخوردار است. ضمن اينکه اين شخص خودروي خود را به صورت دستدوم خريداري کرده و گزينه "تودوزي تماما چرم" در ليست امکانات اين خودرو سفارش داده نشده بود". با اين وجود اين شخص ادعا دارد که توضيحات مرسدسبنز در وبسايت سفارشگذاري محصولات گمراهکننده است و مشتريان دچار برداشت اشتباه ميشوند. در توضيحات سطح تجهيزات اين خودرو واژه "تودوزي چرمي" تيک خورده که مشتري متوجه تفاوت آن با گزينه "تودوزي تماما چرمي" نميشود. آقاي کاستلو در نهايت مبلغ ۱۱۱۰ دلار را به عنوان غرامت از شرکت مرسدسبنز دريافت کرده و به ديگر مشتريان اين شرکت ميگويد "من هزينه زيادي براي خريد اين خودرو پرداخت کردهام و نسبت آن انتظاراتي نيز دارم. اگر ديگر مالکان نيز به چنين مشکلي برخوردند آنرا پيگيري کرده و حق خود را دريافت کنند".