برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

بازداشت چند مدیر دولتی و خصوصی و 2 نماینده مجلس

منبع
خراسان
بروزرسانی
بازداشت چند مدیر دولتی و خصوصی و 2 نماینده مجلس
خراسان/ در حالي که مدت زيادي از دستگيري رئيس سازمان خصوصي سازي و مديرعامل ايران خودرو نمي گذرد، در روزهاي پاياني هفته گذشته نيز شاهد برخورد با متخلفان و دستگيري چندين نفر در سه پرونده اقتصادي بوديم. سرانجام خبر دستگيري دو تن از نمايندگان مجلس براي اخلال در بازار خودرو در ارتباط با پرونده اي درباره فروش محصولات سايپا تاييد شد، مديرعامل شرکت قند نقش جهان هم به اتهام توزيع شکر خارج از شبکه از اين محل دستگير شد. همزمان 9 نفر از مديران و کارکنان شرکت غله گنبدکاووس نيز دستگير شدند.
بازداشت 2 نماينده در تهران فريدون احمدي و محمد عزيزي نمايندگان زنجان و ابهر به دليل اخلال در بازار خودرو بازداشت شدند. به گزارش تسنيم، سخنگوي قوه قضاييه در اين باره گفت: اين دو نماينده در ارتباط با پرونده‌اي درباره فروش محصولات سايپا که از مدت ها قبل در دادگستري و دادسراي تهران تشکيل شده بود، بازداشت شدند. اسماعيلي افزود: آن ها در فرايند دادسرا مکرر احضار شدند و تحقيقات لازم به عمل آمد. سخنگوي قوه قضاييه گفت: قرار تامين صادر شد که اين نمايندگان نتوانستند وثيقه تعيين شده را بسپارند و بازداشت شدند و هروقت وثايق مدنظر را ارائه کنند تا زمان رسيدگي دادگاه، آزاد خواهند شد.جزئيات زيادي درباره اقدامات و اتهامات دو نماينده مجلس منتشر نشده است. فقط يک منبع آگاه در گفت وگو با تابناک مدعي شد ه است، يکي از اين دو نماينده، واسطه خريد چند هزار خودرو از يکي از خودروسازهاي کشور توسط يک فرد خاص بوده و به احتمال زياد اين پرونده مربوط به همين موضوع تشکيل شده است. همچنين محمد عزيزي، نماينده ابهر پيش از اين به دليل دخالت در بازار پوشک يک بار بازداشت شده بود.
يکي از عوامل افزايش قيمت شکر دستگير شد  درباره پرونده قند نقش جهان، رئيس کل دادگستري استان اصفهان ضمن اعلام خبر دستگيري مديرعامل کارخانه قند نقش جهان اصفهان و دو نفر از همدستانش توضيح داد: در تحقيقات اوليه مشخص شد اين افراد در چند ماه ابتدايي امسال بيش از چهار هزار و 700 تن شکر را با قيمت هر کيلوگرم هزار و 600 تومان بيش از قيمت مصوب با سندسازي و بهره گيري از دلالان عرضه کرده و در مجموع بيش از 76 ميليارد ريال به جيب زده اند. عالي‌ترين مقام قوه قضاييه در استان اصفهان يکي از علل و عوامل افزايش قيمت شکر و بحران را در بازار در چند ماه اخير اقداماتي از اين دست دانست و گفت: در بازرسي به عمل آمده حدود هزار تن شکر آماده توزيع خارج از شبکه هم از انبار اين متهمان کشف و جمع آوري شده است. گفتني است شرکت قند نقش جهان يک شرکت فرابورسي است که سهامدار اصلي آن شهرداري اصفهان است.
فروش ماسه و فضولات به دولت با تباني همزمان از شمال شرق کشور هم خبر مي رسد که مدير غله گنبدکاووس و تعدادي از کارکنان سيلوي اين شهرستان به تعداد ۹ نفر دستگير شده اند. بنا به اعلام روابط عمومي دادگستري گلستان به ايرنا، هادي هاشميان رئيس کل دادگستري گلستان روز پنج شنبه در بازديد سرزده از سيلوي گنبدکاووس گفت: اين افراد نخاله‌ها و فضولات حيواني را با گندم ترکيب و سپس روانه سيلوي دولتي مي کردند و از اين راه ميلياردها تومان به جيب زده بودند. رئيس کل دادگستري گلستان اظهار کرد: اين فساد در يک ماه گذشته و به صورت شبکه اي انجام شده و تاکنون ۲۰۰ تن از گندم‌هاي آلوده در ۱۴ کاميون شناسايي و ۹ نفر دستگير شدند. اين افراد بعد از ترکيب گندم بي کيفيت با فضولات و ماسه در يک مرغداري، آن را به شرکت دولتي غله مي فروختند و منابع حاصل بين متخلفان و مسئولان شرکت غله (مدير و بازرس و کارمندان) تقسيم مي شد. مالک مرغداري مربوط نيز دستگير شده است. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره