برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

سود 190 درصدی کارخانه‌داری که به جای تولید، سهمیه را فروخت

منبع
خراسان
بروزرسانی
سود 190 درصدی کارخانه‌داری که به جای تولید، سهمیه را فروخت
خراسان/ ديروز پنجمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده خريد و فروش مواد اوليه پتروشيمي در بازار آزاد برگزار شد. در اين پرونده سهميه مواد پتروشيمي از جمله پت (شيشه نوشابه و آب معدني) از وزارت صمت و بورس کالا دريافت مي شده و در بازار آزاد فروش مي رفته است. در جلسه قبلي دادگاه اعلام شد که برخي متهمان اعتراف کرده اند کارشان موجب گراني نوشابه و آب معدني شده است.
عسگري: فقط 300 ميليون سود کردم قاضي مسعودي مقام از نماينده دادستان خواست ادله اتهامي متهم رديف يازدهم مجتبي علي عسگري را قرائت کند. نماينده دادستان گفت: نام متهم عسگري در آن درج شده و در پرونده موجود است، بررسي متن بارنامه پت نشان مي‌دهد در ۶۵ بارنامه نام مجتبي علي عسگري ذکر شده و همچنين مواد را در بازار آزاد خريد و فروش کرده است. اين متهم در جايگاه حاضر شد و گفت: من فقط از يک کارخانه که مازاد داشت، خريد کرده و به جايي که نياز داشت فروخته‌ام. اگر مي دانستم اين کار اخلال است انجام نمي دادم. وي سود کسب شده از اين محل را سود معمولي واسطه گري دانست و گفت: سود من بين ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در هر يک کيلو بوده و در کل بين ۲۴۰ تا ۳۰۰ ميليون تومان سود کرده ام. نماينده دادستان در پاسخ به عسگري گفت: چگونه سهميه مربوط به کارخانه را مي‌خريديد و آن را در بازار آزاد مي‌فروختيد سپس مي‌گوييد نمي‌دانستم اين عمل خلاف است.
سود 190 درصدي توليدکننده غيرواقعي در ادامه قاضي بعد از تفهيم اتهام به رضا رهبر و اتهام وي مبني بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادي کشور از طريق ۱۳۷۶ تن خريد مواد و ۶۰ ميليارد ريال تحصيل منفعت، از متهم خواست دفاعيات خود را بيان کند. رهبر متهم است که اين ميزان مواد را دريافت کرده اما به کارخانه اش براي توليد نبرده است بلکه در بازار آزاد فروخته است. متهم اتهامات را رد کرد و انحرافات گزارش شده را مربوط به تغيير گريد مواد دانست اما قاضي گفت: تمام اين انحرافات را سازمان بورس کشف مي‌کند و اين سازمان اعلام کرده که اين توليدکننده واقعي نيست و بارنامه‌ها را گرفته است و تا ۱۸۹ درصد تفاوت قيمت براي شما به ارمغان آمده است.
ضبط وثيقه 30 ميلياردي يکي از متهمان قاضي مسعودي مقام در پايان جلسه ديروز دادگاه پتروشيمي گفت: به وکيل متهم فرزاد محبوبي آذريان تذکر مي‌دهم که در 98.5.23 احضاريه را ابلاغ کرده‌ايم، ولي به احضاريه توجه نکرده و در دادگاه حضور نيافت.
لازم به ذکر است متهم به قيد وثيقه آزاد بوده و در پايان وقت ديروز وثيقه او ضبط شد و بازداشت گشت و وثيقه ۳۰ ميلياردي‌اش نزد دادستان تهران براي ضبط ارسال شد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره