فارس/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: منبع خبر شرکت‌های چینی در مورد امضا قرارداد 400 میلیارد دلاری چین و ایران غیررسمی و دو رسانه ایرانی و انگلیسی است.

فریال مستوفی در رابطه با اینکه شرکت‌های چینی چه مستندانی درباره قرارداد 400 میلیارد دلاری ایران و چین ارائه کرده‌اند، گفت: شرکت‌های چینی در این ارتباط مستندات رسمی ارائه نکرده‌اند، بلکه شرکت‌های چینی در رابطه با این مساله مطالب منتشر شده در دو رسانه ایرانی و انگلیسی یعنی روزنامه شرق و سایت پترولیوم اکونومیست را ارائه کردند مبنی بر اینکه این رسانه‌ها از امضا قرارداد 400 میلیارد دلاری بین دو کشور ایران و چین خبرداده‌اند. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: امروز در جلسه هیات نمایندگان از رئیس اتاق بازرگانی تهران خواستم تا این مساله را پیگیری کند که آیا چنین موضوعی صحت دارد یا خیر.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: وقتی شرکت‌های چینی خبردادند که قرارداد 400 میلیارد دلاری بین ایران و چین به امضا رسیده است ادعای آنها را باور نکردم بنابراین از آنها خواستم که مستنداتی ارائه دهند که آنها مطالب منتشر شده در این دو رسانه شرق و پلتویوم کونومیست را ارائه دادند که اخبار منتشر شده از دو رسانه هم نمی‌‌تواند سندیت داشته باشد.

به گزارش فارس پیش از این رسانه انگلیسی پترولیوم اکونومیست مدعی شد که یک منبع آگاه نزدیک به وزارت نفت ایران از توافق تهران با پکن برای سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری چینی‌ها در صنعت نفت ، گاز، پتروشیمی، صنعت و حوزه حمل نقل ایران خبر داده است.بر اساس این گزارش، فریال مستوفی صبح امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در این باره گفته بود:« از شرکت‌های چینی شنیده است که ایران و چین یک قرارداد 400 میلیارد دلاری امضا کرده‌اند که براساس قرارداد مذکور، شرکت‌های چینی بدون ورود در مناقصات می‌توانند کار را برعهده بگیرند؛ البته این موضوع را باور نداشتم، اما مستنداتی در این رابطه از سوی آنها ارائه شد.»


ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید