ابلاغ فرآیند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی
مهر/ فرآيند جديد صدور و تمديد کارت بازرگاني در سامانه اعتبارسنجي و رتبهبندي، براي اجرا به روساي سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ شده است. فرآيند جديد صدور و تمديد کارت بازرگاني در سامانه اعتبارسنجي و رتبه بندي به روساي سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت استانها براي اجرا ابلاغ شده است. بر اين اساس، در نامه وزارت بازرگاني خطاب به روساي سازمانهاي سمت استانها درباره عملياتي شدن فرايند جديد صدور و تمديد کارت بازرگاني آمده است: در طراحي سامانه سه نقش کارشناس جهت بررسي و تاييد اوليه، مدير جهت تاييد نهايي و ناظر جهت مشاهده و اعمال نظارت تعريف شده است که نقش مدير صرفا در اختيار شخص جنابعالي بوده و در صورت تفويض اختيار نيز مسئوليت امور مربوط به تاييد نهايي کارت بازرگاني متوجه رييس سازمان است. بر اين اساس در فاز اول ضرورت دارد بازرگاناني که تاريخ صدور کارت بازرگاني آنها از اول فروردين ۱۳۹۷ به بعد است، نسبت به ثبت «درخواست تائيد» در سامانه جامع تجارت اقدام کنند تا پس از بررسي و تائيد اطلاعات توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ذيربط طبق شرايط مندرج در سامانه، نتيجه به صورت الکترونيکي در سامانه يکپارچه مجوزها درج شود.