دستورالعمل پرداخت بیمه بیکاری به علت کرونا
فارس/ دستورالعمل بيمه بيکاري به علت شيوع کرونا توسط معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي تدوين و امضا شد. در اين دستورالعمل آمده است: با توجه به گستردگي شيوع ويروس کرونا در کشور و اقدامات موثري که اين وزارتخانه به منظور ارائه خدمات شايسته تر به جامعه هدف در حوزه حمايت از مشاغل و بيمه بيکاري از جمله طراحي سامانه الکترونيکي ثبت درخواست متقاضيان بيمه بيکاري بدون نياز به مراجعه حضوري به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان ها و کاريابي هاي غيردولتي و همچنين حذف مراحل حضور و غياب مقرري بگيران بيمه بيکاري تا پايان ارديبهشت ماه به عمل آورده است، بر اساس اين دستورالعمل ضروري است ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان ها پس از اخذ درخواست متقاضيان واجد شرايط بيمه بيکاري از سامانه فوق الذکر که حداکثر تا پايان ارديبهشت ماه در سامانه مربوطه ثبت نام و تقاضا نموده يا مي نمايند، نسبت به بررسي غير حضوري کليه شرايط قانوني لازم، اقدام و بدون نياز به روال معمول و طرح موضوع در کمينه هاي مربوطه، در صورت احراز شرايط قانوني براي دريافت مقرري بيمه بيکاري بابت ماه هاي اسفند ۱۳۹۸ و فروردين و ارديبهشت 1399 ، نسبت به ارسال ليست مشمولين به شعب تامين اجتماعي مربوطه جهت برقراري مقرري بيمه بيکاري ماههاي مذکور اقدام نمايند، بديهي است استمرار پرداخت مقرري بيمه بيکاري پس از پايان ۳ ماه مذکور (اسفند- فروردين و ارديبهشت) مستلزم رسيدگي حضوري و طرح پرونده در کميته هاي مربوطه خواهد بود. شعب تامين اجتماعي موظفند در چارچوب قوانين مربوطه و در اسرع وقت، نسبت به برقراري مقرري بيمه بيکاري براي افراد مشمول براي مدت زمان مقرر در اين دستورالعمل اقدام و نتيجه را به ادارات فوق الذکر و متقاضي اعلام نمايند.