برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

در همکاری اسنپ، کاله، هلال احمر و با مشارکت مردم بسته‌های حمایتی به آسیب‌دیدگان کرونا می‌رسد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
در همکاری اسنپ، کاله، هلال احمر و با مشارکت مردم بسته‌های حمایتی به آسیب‌دیدگان کرونا می‌رسد

آخرين خبر/با همکاري شرکت‌هاي «اسنپ»، «کاله» و «هلال احمر»، ۲۰۸۳بسته حاوي انواع محصولات لبني و پروتئيني در قالب طرح «به هم دلگرميم» بين خانواده‌هاي آسيب‌ديده از کرونا در استان‌هاي تهران، قم، مازندران و خوزستان توزيع مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي اسنپ،‌ در اين طرح که از روز شنبه ۲۱تيرماه آغاز شد، ابتدا ۱۰۰۰بسته براي ارسال به خانواده‌هاي آسيب‌ديده از کرونا آماده شد. بعد از آن طبق فراخوان شرکت اسنپ در توييتر، قرار شد به ازاي ريتوييت هر نفر، يک بسته اضافه‌تر به دست خانواده‌هايي که معيشت‌شان تحت تاثير بحران کرونا قرار گرفته برسد. با مشارکت و همراهي بي‌نظير مردم،  ۱۰۸۳بسته ديگر به اين حرکت جمعي اضافه شد. در نهايت تعداد بسته‌هاي حمايتي به ۲۰۸۳عدد رسيد و اين مشارکت مردمي موجي از دلگرمي براي خانواده‌هاي آسيب‌ديده از کرونا به همراه داشت.

سبدهاي دلگرمي حاوي انواع محصولات لبني و پروتئيني، شامل ۴پاکت شير تتراپک يک‌ليتري کم‌چرب، يک بسته پنير سفيد تازه ۴۰۰گرمي،  ۴پاکت خامه تتراپک، ۲بطري دوغ ۱.۵ليتري، ۲بطري نوشابه لاکي‌دو ۱.۵ليتري، يک سطل ماست کم‌چرب پروبيوتيک ۲.۲کيلويي، يک بسته مخلوط سبزيجات منجمد ۴۰۰ گرمي، يک بسته سيب‌زميني سرخ‌کرده ۷۵۰گرمي، يک بسته لوبيا سبز ۴۰۰گرمي، يک بسته برگر (۳۰درصدي)  ۵عددي،  يک بسته کباب‌لقمه ۹عددي و۲بسته کوکتل مرغ ۳۰۰گرمي، در مجموع به ارزش ۲۰۰هزار تومان است که از سوي شرکت «کاله» تامين مي‌شود و با کمک شرکت «اسنپ» به دست خانواده‌هاي آسيب‌ديده از کرونا مي‌رسد. همچنين فهرست اين خانواده‌هاي نيازمند به وسيله سازمان مددکاري جمعيت «هلال‌احمر» با کمک وزارت بهداشت و درمان و ساير دستگاه‌هاي حمايتي شناسايي شده است.

محمد نصيري، رئيس سازمان داوطلبان هلال‌احمر درباره چگونگي شناسايي اين خانواده‌ها مي‌گويد: «خانواده‌هاي آسيب‌ديده از کرونا در حقيقت سه دسته هستند؛ اول بيماران مبتلا به کرونا که به واسطه بيماري، شغل‌شان را از دست داده‌اند. دوران نقاهت بيماري‌شان طولاني بوده و بعد از آن نتوانسته‌اند به جامعه برگردند. افرادي که به دليل ابتلا به ويروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که يا سرپرست خانوار بوده‌اند يا فرد موثري که معيشت خانواده به عهده‌شان بوده و به واسطه فوت‌شان زندگي يک خانواده با مشکل روبه‌رو شده است. دسته سوم هم افرادي هستند که متاثر از کرونا، خسارت مالي شديد ديدند و نياز به کمک دارند.»

او همچنين درباره طرح مسئوليت‌اجتماعي «اسنپ»، «کاله» و «هلال‌احمر» مي‌گويد: «در بحث مسئوليت اجتماعي تمام بنگاه‌ها مي‌توانند در حوزه تخصصي خودشان کمک کنند و در کنار ظرفيت دستگاه‌ها و نهادهاي اجتماعي به بهترين خروجي ممکن برسند. همکاري اين سه شرکت در زمينه مسئوليت اجتماعي بسيار هوشمندانه بود، چرا که هم بسته‌هاي غذايي حمايتي تامين شد، هم با کمک ظرفيت توزيع شرکت اسنپ و شناسايي هلال‌احمر به خانواده‌هاي نيازمند تحويل داده شد، تا به اين ترتيب دست‌کم براي مدت زماني سبد محصولات پروتئيني و لبني خانواده‌ها تامين شود.»

نصيري در پايان اضافه مي‌کند: «پيش‌تر تصور مي‌کرديم مشاغل آسيب‌ديده از کرونا در حال بازگشت باشند، ولي آمار شيوع جديد نگراني بيشتري به بار آورده. روزانه هم‌وطن‌هاي زيادي را از دست مي‌دهيم و حتي اين نگراني را داريم که با شروع فصل سرد سال، اوضاع بدتر هم شود. بنابراين نياز به مشارکت بنگاه‌هاي اقتصادي بيش از پيش احساس مي‌شود.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره