جاماندگان بیمه بیکاری تامین اجتماعی با 1420 تماس بگیرند
ايسنا/ رئيس مرکز فناوري اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامين اجتماعي با اشاره به اينکه مبالغ بيمه بيکاري براي تعداد زيادي از ثبت نام شدگان واريز شده است، درباره آن دسته از افراد که هنوز اين مبلغ را دريافت نکرده اند گفت: بيمه شدگان در صورت سوال و هر مشکلي در ساعات اداري و حتي تا ۸ شب مي توانند با مرکز ارتباطات مردمي سازمان تماس بگيرند، همکاران ما پاسخگو هستند.
علي اکبر ربيع زاده با بيان اينکه سازمان تامين اجتماعي يک مرکز ارتباطات مردمي دارد که در يکي دوسال اخير با رويه جديدي شروع به کار کرده است گفت: اين مرکز ارتباطات مردمي هم از طريق تلفن ۱۴۲۰ و هم از طريق وبسايت سازمان تامين اجتماعي در دسترس است.
وي افزود: سرشماره ۱۴۲۰ بدون نياز به پيش کد از سراسر کشور قابل شماره گيري است.
رئيس مرکز فناوري اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامين اجتماعي با بيان اينکه همکاران مستقر ما در مرکز ارتباطات مردمي آمادگي کامل براي پاسخگويي به مشکلات بيمه شدگان را دارند و اطلاعاتشان جامع و خوب است اظهار کرد: اگر هم موضوعي نيازمند ارجاع و استعلام از معاونتهاي مربوط باشد اين کار انجام و تلاش مي شود مخاطبان به خوبي راهنمايي شوند و پاسخ خود را دريافت کنند.
ربيع زاده درباره بيمه بيکاري ايام کرونا نيز گفت: وزارت رفاه طي سه دوره اسفند، فروردين و ارديبهشت بيمه کرونا را پرداخت کرده که يک مبناي آن بر اساس سوابق موجود و اطلاعات بيمه شدگان فعال ما بود. ما با وزارت رفاه مشارکت کرديم و اين اطلاعات در اختيارشان قرار گرفت.
وي افزود: بيمه بيکاري کرونا به تعدادي از افراد که بيمه شده نبودند نيز پرداخت شد که هرکدام پروسه خاص خودشان را داشتند.
رئيس مرکز فناوري اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامين اجتماعي با اشاره به اينکه تعداد زيادي از ثبت نام شدگان، مبالغ بيمه بيکاري دريافت کردهاند، درباره آن دسته از افراد که هنوز اين مبلغ را دريافت نکرده اند گفت: بيمه شدگان در ساعات اداري و حتي تا ۸ شب ميتوانند با مرکز ارتباطات مردمي سازمان تماس بگيرند، همکاران ما پاسخگو هستند.
وي ادامه داد: البته تعداد تماسها زياد است و ممکن است مدت زمان انتظارشان پشت خط زياد باشد زيرا اکنون افراد بسياري به علت بيمه بيکاري و ساير موارد تماس مي گيرند، خط ها شلوغ است ولي همکاران ما با تمام ظرفيت پاسخگو خواهند بود و مشکلي نداريم.
برخي مخاطبان در کامنت هايي ذيل خبر "واريز بيمه بيکاري کرونا براي ۹۰ درصد مشمولان/ جاماندگان با ۱۴۲۰ تماس بگيرند" به مشکلات سامانه پاسخگويي ۱۴۲۰ تامين اجتماعي اشاره کرده و خواهان تسريع در پاسخگويي بودند.