برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دریافت‌کنندگان وام ودیعه مسکن از طرح‌های بعدی مسکنی خط می‌خورند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دریافت‌کنندگان وام ودیعه مسکن از طرح‌های بعدی مسکنی خط می‌خورند

باشگاه خبرنگاران/اصلاني گفت: دريافت تسهيلات وديعه مسکن فرم جيم (ج) متقاضيان مسکن ملي را در ثبت نام‌هاي بعدي قرمز مي‌کند.

فرزانه اصلاني مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه دريافت کد رهگيري در تمامي معاملات مسکن الزامي شده است گفت: تمامي متقاضيان از زمان اعلام مصوبه پرداخت تسهيلات وديعه مسکن ملزم به دريافت کد رهگيري هستند و در صورتي که کد رهگيري دريافت نکرده باشند، نمي توانند از اين تسهيلات بهره‌مند شوند.

مدير کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي اظهار کرد: طبق قانون شوراي اصناف هم اکنون دريافت کد رهگيري الزامي شده و مشاوران املاک حق ندارند معامله اي را بدون کد رهگيري انجام دهند.
اصلاني با اشاره به اينکه دريافت تسهيلات وديعه مسکن زمينه‌ساز قرمز شدن فرم جيم (ج) افراد مي‌شود ادامه داد: تسهيلات خريد مسکن با توجه به مصوبات بانک ها نياز به سبز بودن فرم جيم (ج) ندارد اما طرح هايي که در قالب مصوبه قانون ساماندهي بازار مسکن است و نيازمند فرم جيم (ج) سبز است با دريافت اين تسهيلات هم فرم جيم آنها قرمز مي شود و ديگر نمي‌توانند در طرح هايي از جمله اقدام ملي مسکن ثبت نام کنند.
 
اصلاني با اشاره به اينکه اجراي اين طرح ها موقتي است گفت: هم اکنون بازار مسکن تحت تاثير نوسانات اقتصادي از جمله ارز، سکه و بورس دچار نوسان شده است، بنابراين در صورتي که اين بازارها از جمله بورس دچار جهش هاي هيجاني نشوند، مي توان اميدوار بود که اين بازار به ثبات برسد.

مدير کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي بيان کرد: اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي و همچنين برنامه هاي ويژه دولت براي توليد مسکن توانسته نقش موثري در بهبود وضعيت بازار مسکن داشته باشد.
اصلاني با اشاره به اينکه اين تسهيلات براي يک ميليون متقاضي در نظر گرفته شده است گفت: تاکنون بيش از ۹۰۰ هزار نفر در سامانه طرح اقدام ملي مسکن براي ثبت نام وام وديعه مسکن ثبت نام کرده اند که اين آمار نشان دهنده آن است که متقاضيان و مستاجران از اين طرح استقبال کرده‌اند.

افتتاح اولين واحدهاي مسکن ملي تا چند هفته آينده
اصلاني همچنين درباره آخرين وضعيت طرح اقدام ملي مسکن هم گفت: متقاضيان و ثبت نام کنندگان در اين طرح در حال پالايش هستند و به زودي تا چند هفته آينده شاهد افتتاح اولين واحدهاي طرح اقدام ملي مسکن در چند شهر از جمله کرمان خواهيم بود.
او عنوان کرد: در شهرهاي گوناگون ساخت واحدهاي مسکوني در مراحل مختلف قرار دارد و بسياري از آنها در شهرهايي از جمله قم و زنجان پيشرفت خيلي خوبي داشته و در مرحله سقف زني دوم هستند.
اصلاني توضيح داد: بسياري از اقدامات در اين پروژه ها بر اساس نرم افزارهاي مختلف بوده و ممکن است انجام برخي از مراحل با دقت بيشتري انجام شود اما طبق وعده هايي که داده ايم سرعت اجراي پروژه ها در بسياري از شهرها بسيار خوب بوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره