برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شمارش معکوس برای معاملاتی شدن شرکت‌های استانی سهام عدالت

منبع
مهر
بروزرسانی
شمارش معکوس برای معاملاتی شدن شرکت‌های استانی سهام عدالت

مهر/ معاون نظارت بر نهاد هاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات سهام شرکت هاي سرمايه گذاري استاني از ۱۵ مرداد به بعد در بورس تهران انجام مي شود.


به گزارش سايت بازار سرمايه ايران، معاون نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در جلسه هم انديشي با مسئولان شرکت‌هاي سرمايه گذاري استاني با اعلام اين خبر که معاملات سهام شرکت‌هاي سرمايه گذاري استاني از ۱۵ تا ۱۹ مرداد در بورس تهران آغاز مي‌شود، گفت: علي رغم اينکه آئين نامه اجرايي سهام عدالت به شکل عمومي منتشر شده، سازمان بورس و اوراق بهادار، با تک تک سازمان‌هايي هم که تکاليفي به عهده دارند، به طور جداگانه مکاتبه کرده و وظايف آنها را يادآور شده است.

محمدرضا معتمد اظهار داشت: معاملات سهام شرکت‌هاي سرمايه گذاري استاني از ۱۵ مرداد به بعد در بورس تهران انجام مي‌شود. بديهي است در فاصله باقي مانده تا اين تاريخ تمامي شرکت‌هاي سرمايه گذاري استاني بايد مطابق ضوابط تعيين شده در آئين نامه اجرايي آزاد سازي سهام عدالت مصوب ۴ مرداد ۱۳۹۹ شوراي عالي بورس و اوراق بهادار، اطلاعات مورد نياز و صورت‌هاي مالي را تکميل کنند و مراحل پذيرش شرکت‌ها نزد بورس را انجام دهند.

وي افزود: اولين اقدامي که شرکت‌هاي سرمايه گذاري استاني بايد انجام دهند و زيرساخت‌هاي آن هم فراهم شده، افزايش سرمايه است. با اجرايي شدن آئين نامه آزادسازي سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است که درخصوص افزايش سرمايه شرکت‌هاي استاني، تنها با اعلام ترازنامه اين شرکت‌ها و بر مبناي قيمت پاياني معاملاتي اول تير ٩٩ توسط سازمان خصوصي سازي، براي افزايش سرمايه شرکت‌هاي استاني اقدام کند.

معتمد ادامه داد: موضوع بعد، اصلاح اساسنامه و انتخاب مديران است که بايد طي مهلت مقرر انجام شود.

وي خاطرنشان کرد: همچنين در جلسه‌اي که روز گذشته با حضور نمايندگان مؤسسات حسابرسي که بازرسان قانوني و حسابرسان شرکتهاي سرمايه گذاري استاني هستند، مقرر شد مؤسسات مزبور همکاري لازم در اين خصوص را با شرکت‌هاي سرمايه گذاري استاني انجام دهند. مسؤولان شرکت‌هاي سرمايه گذاري استاني نيز بايد پرتفوي را مطابق مقررات مربوطه تکميل و پس از امضا روي سامانه کدال منتشر کنند. متعاقب آن صورت‌هاي مالي حسابرسي شده منتشر خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar