برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

توضیحات "خاندوزی"از افزایش شدید مالیات خانه‌‌های خالی

منبع
خانه ملت
بروزرسانی
توضیحات "خاندوزی"از افزایش شدید مالیات خانه‌‌های خالی

خانه ملت/ نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: در طرح اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي، ماليات بر درآمد اجاره براي سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر در نظر گرفته شده است.

سيد احسان خاندوزي درباره اصلاحات صورت گرفته براي تقويت نظام اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي در کميسيون اقتصادي مجلس، گفت: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در طرح اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي، ماليات بر درآمد اجاره براي سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر در نظر گرفته شده است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: براي اينکه هر نوع ماليات به شکل عادلانه اخذ شود، نيازمند نظام اطلاعات اقتصادي هستيم، از اين رو در بحث اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي، بر ضرورت ايجاد سامانه املاک و اسکان در کشور تأکيد شد تا بر مبناي آن ماليات‌هاي حوزه مسکن اخذ شود.

وي گفت: به جهت اينکه بانک اطلاعاتي سامانه املاک و اسکان از قوت کافي براي ماليات‌ستاني برخوردار باشد، دستگاه‌هاي اجرايي مکلف شدند که اطلاعات مورد نياز اين سامانه را با قيد فوريت در اختيار قرار دهند و در صورت استنکاف مأموران دولتي از اجراي اين قانون، به انفصال از خدمات دولتي محکوم مي‌شوند. همچنين بر اساس اين طرح شهروندان مکلف هستند که ظرف مدت مشخصي، اطلاعات واحدهاي مسکوني تحت تملک را در سامانه ملي املاک و اسکان قرار دهند.


خاندوزي افزود: البته در طرح مذکور، مشوق‌هايي نيز در نظر گرفته شده است، به طوري که با درج کد پستي محل سکونت در سامانه املاک و اسکان، ديگر نياز نيست که با حضور در ادارات و سازمان‌ها مدارک و اطلاعات خود را ارائه کنند، بلکه پرسنل ادارات مي‌توانند از اين سامانه استفاده کنند، از اين رو روند مراجعات اداري تسريع خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar