برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

قالیباف: در قانون مالیات بر خانه‌های خالی به دنبال این هستیم مسکن «احتکار» نشود

منبع
فارس
بروزرسانی
قالیباف: در قانون مالیات بر خانه‌های خالی به دنبال این هستیم مسکن «احتکار» نشود

فارس/رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان در قانون ماليات بر خانه‌هاي خالي به دنبال اين هستيم مسکن «احتکار» نشود، گفت: ما قصد داريم خانه‌اي که از پول افراد ساخته و از سرمايه کشور ساخته شده در سفته بازي قرار نگيرد.

محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز در جلسه علني مجلس (چهارشنبه 15 مرداد  99) در جريان بررسي گزارش کميسيون اقتصادي در مورد طرح دو فوريتي اصلاح ماده 54 مکرر قانون ماليات‌هاي مستقيم اظهار داشت: ما در اين قانون (ماليات بر خانه‌هاي خالي) به دنبال اين هستيم که مسکن احتکار نشود، نه اين که اگر کسي 5 مسکن دارد ما برويم از آن ماليات بگيريم.

وي افزود:اين قانون قصدش گرفتن ماليات نيست؛ چراکه ما در باره ماليات در قوانين ديگر داراي قانون هستيم و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پيگيري مي‌کنيم و حتماً قوانين ديگر CGT و PIT بحث‌هايي است ک در دستورکار آينده مجلس قرار دارد.
قاليباف تاکيد کرد: ما قصد داريم خانه‌اي که از پول افراد ساخته و از سرمايه کشور ساخته شده در سفته بازي قرار نگيرد و با تورم دنبال درآمدهاي ديگري نباشد بلکه عرضه شده و استفاده شود.

رئيس مجلس اظهار داشت: ما مي‌خواهيم افرادي که 10 خانه دارند خانه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خالي نگه ندارند و عرضه کنند. اين که چرا آن شخص 10 خانه خالي دارد بحث ديگري است و بايد جاي ديگري آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره