برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

انفجار قیمت در بازار دلار، سکه و طلا

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
انفجار قیمت در بازار دلار، سکه و طلا

آخرين خبر/ قيمت طلاي ۱۸عيار هرگرم يک ميليون و 110 هزار تومان، قيمت دلار 22 هزار و 700 تومان و قيمت سکه تمام‌بهار آزادي طرح جديد ۱۱ ميليون و 390هزار تومان است.

هم‌اکنون در بازار آزاد قيمت طلا و سکه نسبت به ديروز با افزايش همراه شده است که يکي از مهمترين دلايل افزايش قيمت طلا در بازار داخلي افزايش قيمت طلاي جهاني و ثبت رکورد بالاي 2000 دلاري براي هر اونس طلاست.
به‌دنبال کاهش نرخ بهره و افزايش سرمايه‌گذاري در بازار طلا به‌دليل نگراني از تبعات تورمي سياست‌هاي محرک اقتصادي بانک‌هاي مرکزي جهان قيمت طلا از ابتداي سال جاري ميلادي 33 درصد رشد داشته است.

قيمت نيم‌سکه بهار آزادي 5ميليون و 650 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادي 3 ميليون و 250 هزار تومان و سکه گرمي يک‌ميليون و 720 هزار تومان تعيين شده است و به فروش مي‌رسد.



پس از آنکه دموکرات‌ها و کاخ سفيد به توافق بر سر اقدامات محرک اقتصادي جديد جهت کمک به اقتصاد بحران‌زده آمريکا نزديک شدند و در حالي که شاخص‌ها در بازار بورس وال‌استريت شاهد رشد بود، قيمت طلا اواخر روز سه‌شنبه به بالاي رقم 2000 دلار رسيد.

بر اساس اين گزارش، قيمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.19 درصد افت نسبت به رقم پاياني جلسه قبل به 2015 دلار و 31 سنت رسيد. همچنين قيمت فلز زرد در معاملات آتي امروز و براي تحويل در ماه دسامبر با 0.56 درصد رشد به 2032 دلار و 30 سنت رسيد.

محمد الاريان تحليلگر مؤسسه آليانز در اين باره گفت: «با توجه به اينکه ميزان سوددهي اوراق قرضه دولتي بسيار پايين آمده است و سرمايه‌گذاران به‌دنبال دارايي‌هاي کم‌ريسک مي‌گردند، افزايش قيمت طلا قابل فهم به‌نظر مي‌رسد.»
لي فريج استراتژيست مؤسسه استيت استريت گلوبال مارکتس گفت، بازارها اميد خود را نسبت به اينکه کنگره با گنجاندن مزاياي کافي در بسته محرک اقتصادي جديد موافقت کند از دست داده‌اند و اين مسئله موجب خواهد شد فدرال رزرو ترازنامه خود را افزايش دهد.

نرخ دلار
صرافي‌هاي بانک‌ها امروز چهارشنبه قيمت دلار را براي فروش به مردم با افزايش 200 توماني نسبت به قيمت‌هاي پاياني روز کاري قبل 22 هزار و 500 تومان اعلام کرده‌اند. اين صرافي‌ها دلار را از مردم با قيمت 20 هزار و 700 تومان خريداري مي‌کنند.


طي روز جاري قيمت فروش يورو در صرافي‌هاي بانک‌ها نيز با 200 تومان افزايش نسبت به قيمت‌هاي پاياني روز کاري قبل 26 هزار و 300 تومان اعلام شده است؛ قيمت خريد يورو در اين صرافي‌ها 24 هزار و 500 تومان درج شده است.

گفتني است، يکي از نشانه‌هايي که کارشناسان ارزي را هم به کاهش قيمت ارز از روزهاي آينده اميدوار کرده، اختلاف بالاي قيمت خريد و فروش ارز در صرافي‌هاي بانکي است؛ امروز قيمت خريد و فروش دلار و يورو در اين صرافي‌ها 1800 تومان اختلاف داشت. فعالان بازار معتقدند بازارساز به‌زودي با ورود جدي به بازار قيمت‌ها را برمي‌گرداند و شايد اتفاقي مشابه شهريور 97 در انتظار بازار باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره