نماد آخرین خبر

مشاور وزیر درباره الزاماتی گفت که معیشت کشاورزان را با خطر مواجه می‌کند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
مشاور وزیر درباره الزاماتی گفت که معیشت کشاورزان را با خطر مواجه می‌کند

تسنيم/ مشاور وزير و رئيس سازمان حفظ نباتات بر ضرورت رعايت استانداردهاي اتحاديه اروپا و اوراسيا براي صادرات محصولات کشاورزي تاکيد کرد.


به گزارش روابط عمومي سازمان حفظ نباتات، چنگلوايي در سومين جلسه ستاد عالي گياه پزشکي، با اشاره به ابلاغ شرايط جديد اتحاديه اروپا و اوراسيا براي صادرات محصولات کشاورزي و اين که بايد مناطق توليد محصولات صادراتي مشخص و اين مناطق عاري از آفات و بيماري‌ها باشند، گفت: از آنجا که اين موضوع بسيار حائز اهميت و سرپيچي از آن اثرات زيادي از جمله تاثير منفي بر روي توليد و به مخاطره افتادن معيشت توليدکنندگان را در پي خواهد داشت، لازم است استانداردهاي مورد اشاره را بپذيريم و با يک عزم ملي و وظيفه همگاني نسبت به عملياتي کردن آن اقدام کنيم.

وي کليد حل اين مشکل را توسعه کشت مبتني بر قرارداد دانست و افزود: با انجام کشاورزي قراردادي مي توان محصول سالم و مطابق با استانداردهاي لازم را در بستر توليد سفارش و سپس تحويل گرفت.

چنگلوايي خاطرنشان کرد: به موازات اقدامات فني، ‌بايد مرکز روابط عمومي وزارتخانه با همکاري روابط عمومي سازمان و معاونت هاي مرتبط نسبت به تهيه بسته اطلاع رساني در اين زمينه اقدام کنند.

رئيس سازمان حفظ نباتات يادآور شد: در يک سال گذشته کارهاي فوق‌العاده مهمي مرتبط با حوزه وظايف ستاد عالي گياه پزشکي در سازمان حفظ نباتات به انجام رسيده که نتيجه هم‌افزايي بين بخشي در ارکان فني وزارتخانه است.

به گفته وي، کنترل ملخ صحرايي، سن و زنگ گندم، همچنين توسعه مبارزه بيولوژيک و بهبود سبد آفت کش هاي کشور نمونه‌هايي از اين موفقيت‌ها است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره