برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

آغاز پرداخت وام اجاره از اواخر مردادماه

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ايرنا/معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌و شهرسازي ضمن اعلام پايان مهلت تکميل ثبت‌نام متقاضيان وام اجاره تا دو روز ديگر، گفت: وام اجاره تا قبل از پايان مردادماه به بخشي از گروه‌هاي واجد شرايط که شناسايي شده‌اند تعلق خواهد کرد. 

ثبت نام وام اجاره در سامانه مسکن ملي تا روز شنبه ۱۸ مردادماه ادامه دارد و متقاضيان وام اجاره که ثبت نام پيامکي داشتند، بايد ثبت نام خود را از طريق سامانه تکميل کنند.

قرار است وام اجاره از طريق شعبات ۱۹ بانک در شهرها و استان‌هاي مختلف به متقاضيان پرداخت شود.

متقاضيان وام وديعه از ساعت ۱۱ روز ۱۴ مرداد تا روز شنبه ۱۸ مرداد در روزهاي مشخص شده با مراجعه به سامانهtem.mrud.ir نسبت به تکميل اطلاعات مورد نياز مهلت دارند.

از امروز ۱۶ مرداد، متقاضياني که آخرين رقم سمت راست کد ملي آن‌ها «۱» است؛ ۱۷ مرداد، متقاضياني که آخرين رقم سمت راست کد ملي آن‌ها «۵»، «۶» و «۷» است و ۱۸ مرداد، متقاضياني که آخرين رقم سمت راست کد ملي آن‌ها «۰»، «۸»، «۹» است ميتوانند در سامانه ثبت نام کنند.

محمود محمودزاده روز پنجشنبه در خصوص زمان دريافت اين وام توسط مستاجران واجد شرايط به خبرنگار اقتصادي ايرنا، گفت: تلاش وزارت راه بر اين است که همزمان با پايان مهلت ثبت نام و تا قبل از ۲۰ مرداد ماه اسامي متقاضياني که واجد شرايط دريافت وام وديعه مسکن هستند را استخراج و به ليستي از آنها را براي دريافت وام به بانک معرفي کند.
وي با بيان اينکه از ابتدا وظيفه شناسايي واجدين شرايط بر عهده وزارت راه و شهرسازي بود، گفت: پالايش‌ها بر اساس کدملي ثبت نام کنندگان انجام مي شود که مشخص مي‌کند در کدام گروه بندي براي دريافت وام هستند.

محمودزاده خبر داد: وام اجاره تا قبل از پايان مردادماه به بخشي از گروههاي واجد شرايط که شناسايي شده‌اند تعلق خواهد کرد.
محمودزاده ميزان اعتبار مشخص براي اعطاي وم اجاره را ۲۰ هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس تصميمات «ستاد ملي مقابله با کرونا» اين تسهيلات در سقف‌هاي۵۰۰ ميليون ريال در شهر تهران، ۳۰۰ ميليون ريال در ساير کلان شهرها و ۱۵۰ ميليون ريال در ساير شهرها با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت يکساله، به نحوي که مستأجر در دوره قرارداد صرفاً سود تسهيلات را پرداخت کند و اصل تسهيلات در سررسيد تسويه شودو يا با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به نحوي که مستأجر در هر قسط اصل و سود تسهيلات را پرداخت کند، اعطا مي‌شود.

حدود ۲ميليون و ۲۲۰ هزار نفر متقاضي براي دريافت وام وديعه مسکن به صورت پيامکي ثبت‌نام کردند که از آنجايي که تعداد زيادي از متقاضيان صاحب بيش از چند سيم کارت هستند و کدملي سرپرستان خانواده دفعات زيادي پيامک شده است احتمال ريزش تعداد زيادي از ثبت نام کنندگان وجود دارد.

اين وام به قراردادهاي اجاره‌اي که از ٤ مرداد ماه به بعد منعقد شده است تعلق مي‌گيرد و در صورت تامين اعتبار مجدد براي قراردادهاي قبل از اين تاريخ نيز تصميم گيري مي شود.

متقاضيان دريافت اين تسهيلات بايد شرايط مندرج در ماده يک آيين نامه اجرايي قانون ساماندهي را داشته باشند. اين شرايط عبارتند از داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکيت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل يا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

هم چنين متقاضيان بايد داراي اجاره نامه رسمي يا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و داراي کد رهگيري باشند.

گروه‌هاي مشمول دريافت تسهيلات موضوع اين مصوبه، کارگران و حقوق بگيران ثابت، (با اولويت ازدواج هاي جديد و خانواده هاي ۵ نفره و بيشتر)، مشمولين تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره)، سازمان بهزيستي کشور و زنان سرپرست خانوار هستند.

وزارت راه و شهرسازي روز ۲۰ مرداد را به متقاضيان جامانده اختصاص داده است تا نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره