برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

ادامه روند صعودی قیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی

منبع
اقتصاد آنلاين
بروزرسانی
ادامه روند صعودی قیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی

اقتصاد آنلاين/ روند صعودي قيمت‌ها در بازار فلزات گرانبها در حالي ادامه مي‌يابد که به نظر مي‌رسد قيمت‌ها همچنان سطوح بالاتر را زير نظر دارند.

قيمت طلا در معاملات ظهر چهارشنبه روند صعودي شديدي در پيش گرفت و در معاملات آتي قابل تحويل در ماه اکتبر رکورد ۲۰۵۷.۵۰ دلار در هر اونس به ثبت رسيد. در عين حال در بازار نقره نيز وضع به همين شکل به صورت صعودي پيش رفت و نقره به بالاترين سطح هفت ساله يعني ۲۷.۲۵ دلار در هر اونس رسيد. 

روز گذشته معاملات آتي طلا قابل تحويل در ماه اکتبر با افزايش ۲۸.۹۰ دلاري در هر اونس به ۲۰۳۷.۴۰ دلار رسيد. همچنين قيمت نقره آتي قابل تحويل در ماه سپتامبر با ۰.۸۱۷ دلار افزايش در سطح ۲۶.۸۴۵ دلار در هر اونس معامله شد.

طلا و نقره همچنان به عنوان پناهگاه‌هاي امن سرمايه گذاري در شرايط افزايش موارد ابتلاي به کرونا، تحولات ژئوپولتيکي و نگراني مردم از تورم مشکل ساز قيمت‌ها در ماه‌هاي آينده با افزايش تقاضا روبرو هستند. از آنجايي که به نظر مي‌رسد نمايندگان کنگره تا حدود زيادي با بسته دوم محرک مالي موافقت کرده‌اند، تحليل‌گران وحشت هجوم گسترده نقدينگي به سيستم مالي جهاني را احساس کرده و تورم قريب الوقوع را در آينده‌اي نه چندان دور پيش بيني مي‌کنند.

بر همين اساس بازارهاي سهام در سراسر جهان روند صعودي در پيش گرفتند، همچنين در نيويورک بازارهاي سهام رکوردهاي جديدي را به ثبت رساندند. اميدها به تصويب بسته دوم محرک مالي دولت آمريکا در حالي در روزهاي مياني هفته افزايش يافته است که دموکرات‌ها و جمهوري‌خواهان به ميزان قابل توجهي به توافق نزديک شده‌اند. در عين حال افزايش قيمت نفت خام که در طول يک روز اوج پنج ماهه را پيمود باعث تشويق سرمايه‌گذاران به سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتر شد.
اطلاعات منتشر شده از وضعيت اشتغال در ايالات متحده که به صورت هفتگي منتشر مي‌شود، روز جمعه (فردا) اطلاعات مرتبط با ماه جولاي را منتشر خواهد کرد که به نظر مي‌رسد انتشار اين گزارش بر بازارها تاثير قابل توجهي داشته باشد.
روز گذشته در بازارهاي مهم دنيا قيمت نفت خام نيمکس به اوج پنج ماهه خود رسيد و حدود ۴۲.۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنين شاخص دلار در طول روز کاهشي شد و بازده اوراق ده ساله خزانه داري ايالات متحده هم در سطح ۰.۵۴ درصدي به رکورد پاييني نزديک شد.

(نمودار روند حرکتي ۲۴ ساعته طلا)


از ديدگاه فني، روند صعودي معاملات آتي طلا (ماه اکتبر) از مزاياي فني در بلندمدت برخوردار است که نشان مي‌دهد همچنان در کوتاه مدت روند صعودي احتمال زيادي دارد. با اين حال يک ريزش ناگهاني در پي ايجاد روند اصلاحي در آينده نزديک گريزناپذير است. قيمت‌ها در روند صعودي براي دستيابي به سطح ۲۱۰۰ دلار در هر اونس پيش مي‌روند. هدف اصلي نزول کوتاه مدت قيمت طلا در سطح حمايتي ۱۹۵۰ دلار در هر اونس خواهد بود؛ در معاملات روز گذشته مقاومت اول در ۲۰۵۰ دلار و سپس در سطح ۲۰۵۷.۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شد. همچنين سطح حمايتي اول ۲۰۱۵.۵۰دلار و سپس ۲۰۰۰ دلار در هر اونس بود.

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قيمت نقره)


معاملات آتي نقره در ماه سپتامبر از مزيت فني تقريبا بلندمدتي برخوردار است که اين مزيت در معاملات روز گذشته تقويت شد. هدف اصلي صعود بعدي قيمت نقره دستيابي به سطح مقاومت ۲۸ دلار در هر اونس است. هدف اصلي نزولي بسته شدن قيمت‌ها در سطح حمايتي ۲۴ دلار در هر اونس است. مقاومت اول در معاملات روز گذشته در سطح بالاي ۲۷.۲۵ دلار در هر اونس و سپس در ۲۷.۵۰ دلار مشاهده شد. همچنين سطح پشتيباني نخست در ۲۶ دلار و سپس در ۲۵.۶۴ دلار در هر اونس به ثبت رسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar