برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

ثروت بنیان‌گذار ۳۶ ساله فیسبوک از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ثروت بنیان‌گذار ۳۶ ساله فیسبوک از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

ايسنا/ با افزايش قيمت سهام گروه فيس بوک، مارک زاکربرگ ۳۶ ساله وارد باشگاه ۱۰۰ تايي ها شد.

به گزارش بلومبرگ، پس از آن که خوشبيني به عرضه نسخه آمريکايي اپليکيشن  چيني تيک تاک باعث افزايش تقاضاي خريد سهام فيس بوک شد، ارزش ثروت مارک زاکربرگ- بنيان گذار و مديرعامل اين شرکت براي نخستين بار از ۱۰۰ ميليارد دلار عبور کرد. زاکربرگ ۳۶ ساله اکنون در کنار جف بزوس- مديرعامل آمازون و بيل گيتس- بنيان گذار مايکروسافت، سه فرد در جهان هستند که ثروت آن ها بالاي ۱۰۰ ميليارد دلار است.

مارک زاکربرگ که در دانشگاه هاروارد تحصيل کرده، فيس بوک را سال ۲۰۰۴ تاسيس کرده و وعده داده است ۹۹ درصد سهام در اختيار خود را به مرور وقف امور خيريه کند.

در حال حاضر زاکربرگ مالک ۱۳ درصد کل سهام فيس بوک است و با افزايش تمايل مردم به استفاده از پلتفرم هاي آنلاين در نتيجه شيوع ويروس کرونا، وي نيز به مانند ساير مديران شرکت هاي فناوري شاهد رشد سريع در ميزان ثروت خود است. از ابتداي امسال تاکنون جف بزوس ۷۵ ميليارد دلار و مارک زاکربرگ ۲۲ ميليارد دلار به ثروت خود افزوده اند. اقبال عمومي به پلتفرم هاي آنلاين موجب نگراني برخي سياستمداران شده است.

کنگره آمريکا ماه گذشته از زاکربرگ، جف بزوس، تيم کوک- مديرعامل اپل و سوندراي پيچاي- مديرعامل الفابت دعوت کرده بود در ساختمان آن حضور يافته و توضيحاتي را در خصوص نفوذ و کنترل خود بر زندگي شخصي مردم ارائه کنند. پنج شرکت بزرگ آمريکايي که ارزش بازار آن ها در مقايسه با سال ۲۰۱۸ تقريبا دو برابر شده است، در مجموع حدود ۳۰ درصد کل توليد ناخالص داخلي آمريکا را در اختيار دارند.

برني سندرز- سناتور ايالت ورمونت در حال طرح لايحه اي با هدف افزايش ماليات بر درآمد افراد بسيار ثروتمند آمريکا است که به موجب آن اين افراد بايد ۶۰ درصد ثروتي را که از تاريخ هجدهم مارس امسال به دست آورده اند، به عنوان ماليات به دولت پرداخت کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره