logo
برگزیده
اقتصادی

60 درصد سهام عدالت قابل معامله شد

منبع
فارس
بروزرسانی
60 درصد سهام عدالت قابل معامله شد

فارس/ سخنگوي ستاد آزادسازي سهام گفت: از امروز يکشنبه، تمام دارندگان سهام عدالت مي‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را معامله کنند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبر، حسين فهيمي از فراهم شدن امکان فروش بخشي از سهام عدالت به روش غير مستقيم در بورس خبر داد و اظهار کرد: شرکت‌هاي سرمايه گذاري استاني از امروز يکشنبه براي معامله به بورس وارد مي‌شوند.
سخنگوي ستاد آزادسازي سهام عدالت با بيان اينکه، شرکت سرمايه گذاري استان خراسان جنوبي به عنوان اولين شرکت قابل معامله در بازار سرمايه خواهد بود، افزود: اين شرکت ابتدا با سرمايه ۶ هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان ثبت شد و داراي ۴۰۰ هزار سهام دار است.

وي ادامه داد: سرمايه فعلي اين شرکت در مجموع با ارزش گذاري روز بالغ بر ۱۰ هزار ميليارد تومان است.

فهيمي با بيان اينکه به طور معمول از اين شرکت سرمايه گذاري به تمام دارندگان سهام عدالت که سهام ۵۰۰ هزار توماني داشتند، ۱۲۴ هزار سهم ۱۰۰ توماني تعلق يافته است، گفت: با توجه به ارزش بالاي اين سهام‌ها در بورس، به دارندگان سهام عدالت با روش غير مستقيم توصيه مي‌کنيم در نگهداري سهام خود تلاش کنند.

سخنگوي ستاد آزادسازي سهام عدالت ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ ميليون نفر دارنده روش غير مستقيم مديريت سهام عدالت هستند.

وي اظهار کرد: از امروز تمام دارندگان سهام عدالت مي‌توانند ۶۰ درصد سهام خود را معامله کنند.

فهيمي با اشاره به اينکه دارندگان روش غير مستقيم در بورس داراي يک بازارگردان در شرکت‌هاي استاني هستند که کار معاملات آن‌ها را به صورت حرفه اي‌تر مديريت مي‌کند، گفت: دارندگان سهام عدالت مي‌توانند تمام يا درصدي از سهام خود را نزد بانک عامل که ابتدا از بانک ملي آغاز شده است به عنوان وثيقه قرار داده و از سهام عدالت براي تامين نقدينگي مورد نياز خود با دريافت کارت اعتباري استفاده کنند.

سخنگوي ستاد آزادسازي سهام عدالت در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به شيوع ويروس کرونا شرايط درخواست مشتريان بانکي براي دريافت کارت اعتباري کاملا غيرحضوري است و از اين رو سهامداران عدالت به هيچ وجه نبايد به بانک مراجعه کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره